حلقه های زنجیره خشونت، و دریایی از خون برای شنای جنگ طلبان در خاورمیانه
  •  

20 آبان 1402
Author :  

از همان ابتدا، حمله 15 مهرماه 1402 (7 اکتبر 2023) حماس به اسراییل یک هجوم مشکوک به نظرم آمد؛ چرا که شکل، اندازه، میزان غافلگیری، مخفی کاری، وسعتِ این حمله و... در سطح فکری، و طراحی یک گروه فلسطینی نبود، که بتواند این چنین دقیق و حساب شده، و البته در زیر ذره بین اسکنرهای حساس دنیای امنیتیِ فعال در خاورمیانه، طراحی و بدون اطلاع طرف های درگیر (از جمله امریکا، اسراییل، عربستان، حکومت خودگران فلسطین و...) اجرا کنند، و لذا آنرا باید در اِشل طراحی و اقدامِ سازمان های با تجربه اطلاعاتی بزرگ دنیا دید. حدس دیگرم این بود که اسراییل و... از این عملیات آگاه شده، و خود را به تغافل زده، و به عمد، درب های اسراییل را به روی مهاجمین باز گذاشت، تا فلسطینی ها بی هیچ سدِ کارآمدی، از مرزهای مستحکم اسراییل بگذرند، و آنچه کنند که نتانیاهو انتظار انجامش را از آنها داشت، و در نهایت بعد از بهره برداری، آنان را در تله غافلگیری راستگرایان حاکم بر اورشلیم گرفتار کند و...

امروز بعد از یک ماه و چند روز که از آن حمله می گذرد، به نظر می رسد اسراییل با در پیش گرفتن کشتار، ویرانی و خشونت افسارگسیخته در غزه، در تله طراحان این حمله دچار گردیده است؛ فلسطینی ها در یک حمله، و تنها در یک روز 1300 تا 1400 اسراییلی را کشتند، صدها نفر را اسیر، و عدد زیادی را زخمی کردند، آنها و یا طراحان این حمله می دانستند چه می کنند، آنان روی عصبانیت و خصلت های خشونت طلبانه و تندروانه ی نتانیاهو و اعمال غیر منطقی متعاقب این حمله توسط نخست وزیرِ رادیکال اسراییل حساب باز کرده بودند؛ که او برای حفظ پرستیژ دیکتاتور منشانه، و منش تندروانه خود، چه پاسخی خواهد داد، و این همان چیزی بود که طراحان این حمله بدان نظر داشته، و بدان نیاز داشتند.

این روزها رودی از خون در غزه جاریست، که می تواند برای مدت ها محیط مناسبی برای شنا، و ملق و وارو زدن جنگ طلبان و خشونت طلبان، در خون و کشتار را مهیا کند، اینجاست که اسراییل همان کرد که آنان می خواستند، امروز به روشنی می توان دید که حتی در صورت پیروزی ظاهری، و احتمالی اسراییل در غزه نیز، این یک پیروزی تو خالی برای تندروها، در اسراییل بیش نخواهد بود، چرا که حیثیت اسراییل، در مقابل چشم های نگران دنیا، بار دیگر بر باد رفته، و می رود.

اسراییلی ها با تکیه بر راهبرد "مظلومیت قوم یهود" بود که صاحب سرزمین فلسطین شدند، چرا که جهان بارها کشتار و نسل کشی های متعددی به خود دیده و می بیند، اما هیچ نسل کشی شده ایی در جهان، به اندازه یهود از قتل عام خود که به هولوکاست مشهور شد، سود نَجُست، آنان در این مظلومیت بود که کاری با دنیا کردند که یک نوع خفقان دائمی را به دنیای آزاد و مدرن، و پر از آزادی بیان دیکته کنند، تا حتی عیوب آنان نیز بازگو نشود، به طوری که هر انتقادی از آنان، مساوی با شکستن ناموسِ قانون، انسانیت، اخلاق، ذهنیت آرمانِ مدرن و... تبدیل شد، تا حدی که به خصوص در آلمان و اروپا، حتی تشکیک در هولوکاست و یا انتقادی ساده از رویه یهود [i] نیز به یک وحشت غیر منطقی منجر، و جهان آزاد و مدرن نسبت به آن بسیار حساس و پرخاشگر شده است،

جهان آزاد و مدرن چنان در این امر گشاده دستی کرده است که قوانینی که برای رفع تنفر از یهود، در اروپا نوشته شده، آنقدر شدید، حساسیت برانگیز و غیر طبیعی است که به نظر می رسد می رود تا همین قوانین تبعیض آلود، خود تنفر از یهود را در جامعه مدرن و آزاد تشدید کرده، و بر شدت آن بیفزاید، چرا که دیگران را به سکوتی دردآور و عجیب مجبور می کند، و این سکوت در قلب های منتقدان سنگین شده، و اعتراض و انتقادهای بجا نیز، غیر قابل بیان، و کم کم به غده های چرکین تنفر بیشتر منجر خواهند شد.

از این رو اگر در زمان حمله ی حماس، در اسراییل، گروه تندرویی مثل حزب لیکود و همپیمانان راستگرای افراطی اش در حکومت نبودند، و کمی اندیشه ورزی، میانه روی و تعادل سیاسی و فکری بر اورشلیم حاکم بود، و اسراییل از مقابل این کشتار حماس، با پاسخی بدون خشونت عبور می کردند، امروز هم دنیای بهتری داشتیم، و هم بر زنجیره ی خشونت و جنگ طلبی حلقه ایی دیگر زده نمی شد، و شاید زنجیر جنگ و خشونت در این منطقه بلا زده پاره می شد، و دنیا نیز خود با خشونت و جنگ همانطوری برخورد می کرد که باید.

امروز دنیا در کنار نتانیاهو نمی تواند قرار گیرد، چرا که او تمام مرزهای خشونت را جابجا کرده و شکسته، و دریایی از خون را برای جنگ طلبان و خشونت سازان، تدارک دیده است، تا در آن برای سال ها شنا کنند، و تمام صلح طلبان و خشونت پرهیزان را در گوشه رینگ منکوب نمایند. این یکی از دست آوردهای نتانیاهو است، پاس گلی که خشونت طلبان اسراییلی به طرف خشونت طلب مقابل خود داد.

نتانیاهو چرخه خشونت را حلقه دیگری زد، و حلقه های دیگر را در آینده دیگران با خیالی آسوده تر، در زیر سندان انتقام جویی تا سال های سال خواهند زد. هزاران زن و مرد، و کودک و سالخورده ی کشته شده در غزه، خونی نیست که دامن خشونت مدارانِ جناح رادیکالِ شارون مسلک اسراییل را رها کند. این آتشی است که دامان خیلی ها را خواهد سوزاند. خشونت طلبان و جنگ طلبان در خاورمیانه، به رغم بازی در دو تیم مجزا، به هم پاس گل می دهند، آنان به رغم دشمنی که با همدیگر از خود نشان می دهند، در واقع جنگ زرگری را برای بقای همدیگر به راه انداخته اند، و زنجیره ی بقا را برای همدیگر، حلقه های پی در پی می زنند.

[i] - انتقاد از شیوه فکری و عملی یهود امری تاریخی و جاری بوده و خواهد بود، امری نیست که با وضع قانون، بتوان بر آن پایان زد؛ جریانی تاریخی، فرهنگی و جاری است، ظهور عیسی مسیح برای نجات قوم یهود بود، و وقتی او با جامعه یهود روبرو شد، انتقادات تندی را متوجه ساختار عمل و شیوه فکری آنان نمود که تاریخ آن خواندنی و سخنان منتقدین به یهود هم شنیدنی است، حقیقت این است که جامعه اقلیت یهود برای بقا به شیوه تفکر و عملی دست زده است که جریان فرهنگی و اجتماعی را در مقابل خود ایجاد کرده و می کند، این روند را نمی توان با قانون نویسی و ممنوعیت سخن، کنترل کرد، در قالب لطیفه و جوک هم که شده جریان می یابد، و تا تغییر یهودیان، ادامه خواهد یافت.

به اشتراک بگذارید

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
 مصطفی مصطفوی

پست الکترونیکی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

نظرات (19)

Rated 0 out of 5 based on 0 voters
This comment was minimized by the moderator on the site

تسریع در فقر یا تعجیل در خود_براندازی
رضا رضائی. دوم آبان 02
افزایش مالیات، افزایش سن بازنشستگی، کاهش درآمدهای مردم، کوچک‌تر شدن سفره‌ها، افزایش بودجه‌ی نظامی (حتی با تأمین آن از طریق فروش نفت توسط نظامیان)، افزایش رد صلاحیت کاندیداها و کاهش دایره‌ی مشارکت مردم، نابودی سرمایه‌گذاری‌های برون‌مرزی (بنا بر گفته‌های دشمن، او پهپادهای حوثی‌ها را ساقط و پایگاه‌های نظامی و لجستیکی حامیان ایران در سوریه و لبنان و غزه را نابود می‌کند و این به معنی نابودکردن پول مردم است که در خارج از وطن هزینه شده) و صدها نشانه‌ی دیگر، همگی حکایت از تسریع در فقیر شدن مردم دارد.
تسریع در فقیر شدن مردم نیز منجر به کاهش اعتماد به حاکمیت، کاهش فضای مشارکت و همدلی و گفت‌وگوی ملت – دولت، افزایش آسیب‌پذیری حکمرانی، افول تمکین به قوانین و مقررات و در نتیجه افزایش نارضایتی و قانون‌گریزی و تمرد و تغییر در مرجعیت فکری و راهبری مردم و به عبارتی تعجیل در خود براندازی حاکمیت خواهد شد.
این مطلب بارها گفته شده و برای گوش‌های کر یا افرادی که خود را به خواب‌زده‌اند نیست؛ بلکه برای آن کسانی است که دل در گرو عشق مردم و وطن دارند تا بدانند و باور کنند که تسریع و تعجیل در خیزش و قیام بر علیه مسببان فساد و غارت و چپاول و فقیر سازی مردم، نه‌تنها لازم بلکه واجب است و در این رهگذر اتحاد_ملی، همبستگی مردم و افزایش مطالبه‌ی تغییر قانون اساسی، رمز پیروزی و رسیدن به اهداف متعالی تمامی اقشار این مرز پر گوهر است.
پاینده باد ایران آزاد و آباد

This comment was minimized by the moderator on the site

دعوای فیلها

«در دعوای فیلها همیشه علفها له می شوند»
این جمله را هنری کسینجر گفته باشد یا ضرب المثلی چینی باشد خیلی توفیر ندارد.
مهم آن است حاکمان بدانند در دعوای حاکم بین آمریکا و چین و روسیه از منظر اقتصادی و نظامی که بنوعی هر سه این کشورها را در جنگ غزه ذی نفع کرده است،روس ها نگاهشان اساسا به مقوله غزه نه آخرالزمانیست و نه استراتژیک بلکه کاملا کارکردی و عملگرایانه است.چینی ها هم همینطور.غزه با خاک یکسان شود و یا نه برای این دو کشور خیلی محلی از اعراب ندارد. از آنسو اما نگاه آمریکا به اسرائیل قطعا استراتژیک و راهبردی ست.
و هر سه اینها فیل‌هایی عظیم هستند که تمایل به درگیری بزرگ باهم ندارند.
فلذا از آنجایی که فیلها به هم خیلی نمی توانند صدمه ای بزنند اگر قرار بروقوع جنگی بزرگ باشد بازنده اول و آخر و قربانی اصلی این جنگ یقینا ایران است.
البته با پیش فرض وارد آمدن ضربه به کل منطقه و ضربات بزرگ به اسرائیل.
بنده اعتقادم بر این است در هر دو حالت پیروزی و یا شکست آمریکا در نبرد با چین و روسیه بواسطه توسعه جنگ در منطقه، ایران زمین سوخته خواهد شد.
آمریکایی ها بشرط توسعه جنگ اگر بخواهند هژمون تضعیف شده خویش را حفظ کرده و نظم جهانی جدیدی را بازتعریف کنند،متاسفانه یحتمل با ایران همان کاری را خواهند کرد که در هیروشیما کردند.
و اگر روس های گرفتار و چینی ها بخواهند جای آمریکا را بگیرند،این اتفاق از پی رفت و برگشتهایی بزرگ حاصل خواهد شد که گوشت قربانی و زمین سوخته اش قطعا ایران خواهد بود!
(این روزها اساسا دست به قلم نمی چربد که بچرخد. چون واقعا جایی برای حرف و سخن جدید باقی نمانده است)
https://t.me/seyyedhashemfirouzi

This comment was minimized by the moderator on the site

- سپر انسانی؟؟
+بله !

راه انداختنِ جنگِ غزه، کثیف ترین پولتیکی بود که می شد به آن فکر کرد.
آویزانی را ببین که تا فیهاخالدون جهنم پیش رفته!!
قسم میخورم شیطان هم راهِ ارتکابِ این پستی و قساوت را حتی در ذهنِ خودش قفل کرده.
انجام چنین کاری فقط از یک نفر برمی آید.
فاشیست_مذهبی که تمام رفتارش به آن معنایی که همه میدانیم، میتواند هرجایی که خدا و اخلاق، ذبحِ شرعی بشوند، مجاز باشد!!!
بنظرتان صاحبانِ این تفکرِ بیمار و خطرناک اگر بخواهند برای ماندگاری و تسلط دوباره خودشان، زمان بخرند چکار باید بکنند؟؟
فقط یک کار؛
ذهن ها را از ماجرای جنایت و سقوطِ خودشان، به سمت و سوی دیگری، پرت و منحرف کنند؛
این که واسطه بشوند برای ارتکابِ یک جنایت در ابعاد بزرگتر، وسیع تر، و البته وحشتناک تری توسطِ دیگری!!
بعنوان مثال، حماس.
این دقیقاً کاریست که جمهوری اسلامی کرده.
و خب حسابی هم موفق شده تا ذهن ها را منحرف کند.
البته کاراییِ این پولتیکِ وحشتناک هم قطعاً تاریخ مصرف دارد و همیشگی نیست.
وگرنه مسئله فلسطین یا غزه و مظلومیتِ آنها به هیچ وجه برای جمهوری اسلامی اهمیتی ندارد.
نهایتاً در حد ته دیگِ یک قابلمه است و بس.
نه آقانظام؟
روزگاری همین ها که به خودشان میگویند حزب اللهی!! ، از این که می شنیدند در قرون وسطی تفتیش عقاید وجود داشته، وای وای و نُچ نُچ می کردند که پس حرّیت و آزادگی چه؟!
قرون وسطی رفت و امروز همینها، عقاید دیگران را به نفرت انگیزترین و البته رقت انگیزترین شکل و شمایل، تفتیش می کنند؛
خَسِرالدنیا والآخِره !
آنک باور کنند یا نه،
نظامِ جمهوری اسلامی، نتانیاهو ، پوتین و همه صاحبانِ این نوع تفکرِ خطرناک هم از رفتن ناگزیر اند؛
آقای زیدآبادی درست گفت:
"دنیا همین است"
_وارش_
@ir_varesh

This comment was minimized by the moderator on the site

تکرار حرف‌های ظریف از زبان حداد عادل دائمی است یا موقت؟

امتداد - گروه سیاسی: اظهارات اخیر حداد عادل در صداو سیما تکرار حرفهایی است که اخیرا جواد ظریف تلاش کرد آن را با جامعه و نخبگان در میان بگذارد اما از سوی جریان اصولگرا و تندرو به تندترین الفاظ نواخته شد. ظریف تلاش داشت به جامعه توضیح دهد چرا ایران نباید وارد جنگ غزه بشود و چرا «ایران نمی تواند به جای فلسطین بجنگد» در حالی که «از آنها حمایت می کند.». در مورد اظهارات حدادعادل احمد زیدآبادی تحلیل کوتاهی نوشته است که تنها بخشی از واقعیت است.

حدادعادل حالا در برنامه صداو سیما همان حرفها را تکرار کرده می گوید: «به اشخاصی که خواهان ورود ایران به جنگ غزه هستند باید گفت شاید این، همان چیزی باشد که اسرائیل می‌خواهد، یعنی تبدیل نبرد غزه به جنگ ایران و آمریکا. اگر این اتفاق بیفتد، آن که جان سالم به در می‌برد، اسرائیل خواهد بود. اسرائیل سال‌ها است که امریکایی‎ها را به جنگ با ایران تحریک می‎کند.»

در این رابطه احمد زیدآبادی روزنامه نگاری که سالهاست بر مسائل خاورمیانه و خصوصا فلسطین اشراف دارد در تحلیلی کوتاه نوشته است: «بسیار خوب! یعنی از این به بعد قرار است جمهوری اسلامی برای اینکه به دام اسرائیل نیفتد، در روابطش با واشنگتن تجدیدنظر کند؟ سال‌های سال است که هشدار داده می‌شود اسرائیل بیشترین بهره را از نزاع بی‌پایان ایران و آمریکا نصیب خود می‌کند. حالا حتماً باید جنگ خونین غزه به راه می‌افتاد و "سوپرانقلابی‌ها" حکومت را برای ورود به این جنگ تحت فشار می‌گذاشتند تا این نکتۀ روشن بر آقایان مکشوف شود؟»

به نظر میرسد برداشت احمد زیدآبادی از حرف‌های حدادعادل درست است اما همه واقعیت نیست. به این معنا که می توان گفت: این درست است که امروز حکومت از ناحیه سوپرانقلابی ها تحت فشار قرار دارد تا وارد جنگ غزه شود. این درست است که حتی به گفته ظریف برخی نامه نوشتند و از رهبری خواستند وارد این جنگ شود. این درست است که در چنین وضعیتی حدادعادل تلاش می کند به این سوپرانقلابی ها توضیح دهد چرا ایران نباید وارد جنگ شود. اما در عین حال بخشی که باید اضافه کرد این است که این وضعیت دائمی نیست.

به عبارت روشنتر تا زمانی که جنگ در غزه وجود دارد این استدلال ها به کار خواهد رفت. به محض پایان یافتن جنگ خونین، بمباران ها و حملات زمینی ارتش اسرائیل به منازل و کودکان غزه خواهیم دید که حدادعادل و دیگران چگونه توجیه می کنند که اتفاقا برای مقابله با آمریکا باید با اسرائیل به عنوان پایگاه اصلی آمریکا در منطقه مبارزه کرد.

#امتداد
@emtedadnet

This comment was minimized by the moderator on the site

سلامی: جنگ اشباح در غزه به راه افتاده است/ ۲۸۰ تانک صهیونیست ها منهدم شد
فرمانده کل سپاه پاسداران:
صهیوینست ها می اندیشیند با تکیه بر حرکت ۱۶۰۰ تانک و بمباران هوایی مستمر مقاومت حماس، جهاد و مردم فلسطین را بشکنند اما به یک اشتباه مهلک گرفتار شدند و تا وقتی آنها پشت دیوارها بودند مجاهدان فلسطینی به انها دسترسی نداشتند و تانکهایشان در امنیت بود اما آنها با ورود زمینی به غزه دست به خودکشی زدند
از حدود ۱۶۰۰ تانک و نفربر و بولدوزر تا امروز ۲۸۰ دستگاه به دست جوانان فلسطینی منهدم شده است و جنگ واقعا فرسایشی شده است؛ صهیونیست ها جوانان فلسطینی را نمی بیند اما آنها سربازان صهیوینست ها را زیر نظر دارند
جنگ اشباح در غزه به راه افتاده است و صهیویسنیت ها شبها از سایه خود هم می ترسند و این داستان ادامه دارد و غزه در مسیر پیروزی است.
@Khabar_Fouri

پی نوشت

ارتش اسراییل دارای جدول سازمانی آمریکایی است هرگردان تانک دارای 53
تانک است 280دستگاه تانک میشود پنج گردان تانک +یک گروهان یعنی تانک‌های سه تیپ زرهی باپنهان شدن افرادحماس درتونلها دیدی روی ارتش اسراییل ندارند پایگاه دیده بانی ندارند حتی اسراییل بامین روب مینهایشان راخنثی کرده

درجنگ ایران وعراق روزی سرتیپ مفید رییس اطلاعات نیروزمینی در سال 1365گفت آمارهای اطلاعیه های نظامی را جمع بندی کردم دیدم ما بااین آمارها کل ارتش عراق رامنهدم کردیم ولی عملا ارتش عراق با تجهبزات کامل و مجهزتر از قبل مقابل ما هستتد و البته ما درسال 1365شاهد بودیم عراق درسال ششم جنگ ازلاک دفاعی ثابت خارج شد هجومی عمل کرد درکربلای 4 5 حلبچه بازپس گیری اراضی

ان زمان آقایان لب مرز بودند آنطور اما دادند و محاسبه نادرست کردند آخر جنگ بسال هفتم و هشتم کشید وقضیه برعکس شدکه دیدیم

حالا نشستند تو تهران شدند ستاد عملیاتی جنگ غزه و آمارهای بامزه می دهند

مردحسابی غزه شده تل خاک 15000نفر بیگناه دراثر بی‌تدبیری سران حماس کشته 20000نفر زخمی شدند 1/400/000نفر آواره وگرسنه وبیمار 200000 واحد مسکونی صدمه دیده است کلی شناور ماهیگیری و صیادی شان غرق از صید و نان خوردن افتادند این چه امارددل خوش کنکی است 2/200/000نفر فدای چندصدنفر عضو حماس و رهبران خاینشان شدند
برفرض انهدام 280تانک‌ درست باشد
پاسخگوی ویرانی غزه بااین تلفات وفاجعه انسانی چه کسی است رهبرانی که مردم خودرا سپر انسانی گوشت دم توپ کنند مشروعیت ندارند و بنام قاتل باید محاکمه صحراییی شان کرد زنان و مردان فلسطینی فریادشان بلند شده ازاسماعیل هنیه وخالد مشعل انتقاد میکنند عوامل حماس آنها را وادار به خفقان میکنند

توجه داشته باشید آنجا ایران نیست شعارجنگ جنگ تاپیروزی سرداده شود زندگی 2/200/000نفرانسان درخطر است

انسانم ارزوست

This comment was minimized by the moderator on the site

وزیر خارجه فرانسه گفته است که روز پنجشنبه به همتای ایرانی خود گفته که اگر مناقشه در غزه در منطقه گسترش پیدا کند، ایران مسئولیت سنگینی خواهد داشت.
کاترین کولونا بعد از ملاقاتی در ژنو با حسین امیرعبداللهیان گفت: «امروز در ملاقات با همتای ایرانی خود هشدار دادم: گسترش مناقشه جاری در غزه به نفع هیچ کس نیست، و ایران مسئولیت سنگینی خواهد داشت.» وزارت خارجه فرانسه هم در بیانیه جداگانه درباره این دیدار نوشت: «وزیر خارجه خواستار آزادی فوری چهار شهروند فرانسوی که به طور خودسرانه در ایرن بازداشت شده اند و وضعیت آنها به شدت نگران کننده است شد.» یک روز پیشتر یک مقام ارشد آمریکایی گفت که جو بایدن در جریان دیدار چهار ساعته خود با شی جین پینگ در سان فرانسیسکو از او خواسته ایران را به پرهیز از اقدامات تحریک‌آمیز در خاورمیانه تشویق کند. مقام‌های بلندپایه دولت بایدن بعد از حمله روز ۷ اکتبر حماس به اسرائیل بارها از ایران خواسته‌اند به تنش و مناقشه دامن نزند.

به گزارش خبرگزاری فارس حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران اخیرا در سفری به نیویورک به روزنامه نیویورک تایمز گفت: «آمریکایی‌ها به طور مشخص در پیامشان می‌خواهند به ما اطمینان بدهند که به دنبال توسعه‌ جنگ نیستند. می‌خواهم تأکید کنم ما هم واقعا دنبال توسعه‌ جنگ نبوده و نیستیم.»

در پی انتشار خبری از سوی خبرگزاری رویترز دایر بر اینکه ایران به حماس گفته است «از طرف آن وارد جنگ نخواهد شد»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تاکید کرده که «هر کاری لازم باشد در این نبرد تاریخی انجام خواهیم داد.» به گزارش خبرگزاری‌های دولتی ایران اسماعیل قاآنی در پیامی به «فرمانده گردان‌های القسام» (شاخه نظامی حماس) نوشت: «برادران شما در محور مقاومت با شما متحد هستند و اجازه نخواهند داد دشمن به اهداف کثیف خود در غزه و فلسطین برسد؛ ما بر عهد برادرانه خود که ما را با هم متحد می‌کند هستیم و به شما اطمینان می‌دهیم هر کاری لازم باشد، در این نبرد تاریخی انجام خواهیم داد.» خبرگزاری رویترز در روزهای اخیر به نقل از «چند مقام ارشد» جمهوری اسلامی و حماس نوشته بود که علی خامنه‌ای در دیدار با اسماعیل هنیه رهبر این گروه در تهران به او گفته است که «شما هیچ هشداری در مورد حمله ۱۵ مهر به اسرائیل به ما ندادید و ما از طرف شما وارد جنگ نمی‌شویم.»
https://bbc.in/49HoLca

This comment was minimized by the moderator on the site

رکبی که اسرائیل از حماس خورد

اسرائیل از ابتدای عملیات طوفان الاقصی بیمارستان شفاء را به عنوان یک هدف راهبردی نظامی معرفی می کرد و تصرف آن را لازم و ضروری بر می شمرد.
سخنگوی ارتش و وزیر جنگ این رژیم هم اعلام می کردند که اُسرای صهیونیستِ در دست حماس در زیرزمین این بیمارستان (که در حاشیه غربی غزه قرار دارد) نگه داری می شوند و مقر فرماندهی حماس از جمله اقامتگاه یحیی سنوار نیز در آنجاست.
اکنون که اسرائیل پس از حدود ۲۰ روز نبرد زمینی و از دست دادن تعداد زیادی از نظامی و تانک و خودروی زرهی به بیمارستان شفا دست یافته، هیچ دستاورد قابل توجهی که بتواند از آن پیروزی خود را به افکار عمومی القا کند، پیدا نکرده است.
در این خصوص چند نکته باید ذکر شود :
حفاظت اطلاعات حماس بسیار عالی عمل کرده و باعث شد اسرائیل سردرگم شود و به جای آن که مقرهای اصلی نظامی مقاومت را کشف و منهدم کند، زمان، نیروی انسانی و زرهپوش های خود را مصروف هدفی بی ارزش از لحاظ نظامی کرد.
همین امروز (۲۵ آبان)، تعداد زیادی راکت از غزه به سمت سرزمین های اشغالی شلیک شد که نشان می دهد اسرائیل نتوانسته ضربه راهبردی به سازمان نظامی حماس بزند.
ارتش رژیم صهیونیستی پس از تسلط بر بیمارستان شفاء (با وجود محکومیت های جهانی و ضربه تبلیغاتی که متحمل شد) هیچ کدام از ادعاهای خود را نتوانست اثبات کند و به همین دلیل سعی کرد با نشان دادن ۱۰ کلاشنیکف و تعدادی نارنجک ، شکست خود را توجیه کند.
کار به جایی رسید که صدای بی بی سی هم درآمد و گفت اسلحه ها در جعبه هایی کشف شد که خود اسرائیلی ها در قالب کمک به بیمارستان فرستاده بودند.
اسرائیل از ضربه اطلاعاتی سنگینی که پس از این واقعه دریافت کرد و متوجه شد هیچ کدام از اُسرا در بیمارستان شفا نیستند ، حالا متوجه شهر خان یونس در جنوب غزه شده و خواستار تخلیه ۴ محله آن گشته تا بلکه نشانی از اُسرا پیدا کند.
۳ هفته از آغاز عملیات زمینی در غزه می گذرد، در حالی که نه ساختار نظامی حماس دچار آسیب شده، نه اسیری آزاد گشته و نه نشانی از آسیب به یحیی سنوار و سایر رهبران دیده می شود و به همین دلیل اسرائیل دچار یک سردرگمی سنگین شده و با وجود دادن تلفات بسیار زیاد، باید پاسخگوی افکار عمومی داخلی و خارجی در خصوص تحقق اهدافش باشد.
تصویب قطعنامه وقفه بشردوستانه ی پیشنهاد شده توسط مالت در شورای امنیت سازمان ملل و رای مثبت فرانسه و عدم وتوی آمریکا و انگلیس حاکی از آن است که متحدان رژیم صهیونیستی نیز نسبت به پیروزی این رژیم دچار تردید شده اند والا بدون شک اگر اُفُقی از پیروزی را برای اسرائیل متصور بودند ، آن را وتو می کردند.
اسرائیل در طول جنگ چند شکست بزرگ اطلاعاتی از حماس خورده است ؛ این رژیم نتوانسته مقر نگهداری از اُسرای خود را پیدا کند ؛ بعلاوه اتاق فرماندهی حماس و زرادخانه های تسلیحاتی این جنبش را نیافته است و پس از ۲۰ روز تنها چند کلاشنیکف و نارنجک را به عنوان دستاورد نشان می دهد.
همچنین قادر نیست محل استقرار شبکه الاقصی را یافته و پخش زنده آن را متوقف سازد و ابوعُبیده هر چند روز یکبار با حضور در صفحه تلویزیون و بیان واقعیت های جنگ، این رژیم را به سُخره می گیرد.
در نهایت باید گفت تا این لحظه اسرائیل نه قادر بوده یک اسیر از میان اُسرایی که در اختیار حماس و جهاد اسلامی هستند را آزاد کند، نه یک زرادخانه موشکی حماس را کشف کرده و نه خبری از کشتن سران حماس دارد.
ساختار نظامی حماس نیز به هیچ وجه آسیب ندیده ،مقاومت ادامه دارد و هیچ کدام از اهداف اسرائیل محقق نشده اند.
taghaviniaa @Partisanplus

This comment was minimized by the moderator on the site

حماقت یا جنایت

اینکه سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در ادامه رجزخوانی معمول فاقد دانش نظامی فرمود اگر اسرائیل با جنگ زمینی وارد غزه شود بلعیده خواهد شد و حالا همزبان با سایر مقامات کشور به مرثیه سرایی مشغول است، حتماً می تواند یادآور تحلیل‌های تلویزیونی شبانه سردار سرلشکر محسن رضایی فرمانده سابق کل سپاه در روزهای حمله ارتش ایالات متحده آمریکا به عراق باشد وقتی نیروهای نظامی آمریکا با عبور از مرزهای عراق و تصرف استان به استا به مرکز بغداد ، نجف و کربلا رسیده بودند و سردار سرلشکر محسن رضایی همزبان با ژنرال صحاف وزیر تبلیغات صدام به قدرت بالای طرح رینگهای منطقه ای عراق اشاره و از آمادگی ارتش عراق برای بلعیدن نظامیان آمریکایی می گفتند.
اینکه قطعنامه متزلزل  توقف بشردوستانه بجای هرگونه آتش بس توسط شورای امنیت سازمان ملل که با رای ممتنع روسیه، آمریکا و انگلستان همراه بود تصویب شد، شاید تنها فرصتی برای مردم آواره در آتش و خون غزه در دسترسی حداقلی به آب، نان و داروی توزیعی نیروهای تحت امر سازمان ملل باشد که نای فرار از غزه را داشته باشند. مردم بی پناه غزه که با اعلام رسمی عدم مداخله در جنگ از سوی ایران و حزب الله لبنان به خوبی می‌دانند هیچ پناه و حمایت قابل دسترس ندارند. مردم آواره به شدت آسیب دیده که حالا شاید هیج راهی جز پذیرش ترک غزه را نداشته باشند. مردمانی که به فرمایش موسی ابومرزوق یکی از فرماندهان حماس اصولاً اهل غزه نبوده و جزء فلسطین های مهاجر به غزه هستند و حماس هیچ مسئولیتی در دفاع از این جماعت چند صد هزار نفره ندارد.
اینکه سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در دوران حضور نظامی ایران در سرکوب مخالفین بشار اسد و سپس مقابله با داعش در سوریه و سپس شهادت سردار سلیمانی بجای رجزخوانی مستمر به وظایف ذاتی صیانت از سلامت سپاه در برابر عناصر شبکه های نفوذ از جنس کاترین شکدم و حفظ امنیت ایران بودند شاید بلافاصله با فاجعه ترور فخری زاده در عمق امنیتی کشور یا مرگ مهسا امینی در مرکز پلیس امنیت و مقابله عجولانه امنیتی- انتظامی با اعتراضات عمومی و اقدامات خرابکارانه در مراکز به شدت امنیتی و شاید صدها و صدها ویرانی امنیتی پیدا و ناپیدا اعلام نشده دست به گریبان نبودیم.
اینکه سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه و هزاران منصب کلیدی کشوری، امنیتی، اقتصادی تا سیاسی به جای رجزخوانیهای روزانه در رسانه می توانست اندکی هم به دلائل شکل گیری فاجعه کشاندن ایران به رویارویی با آمریکا تا ساقط کردن هواپیمای مسافری اوکراین در نزدیکی فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران یا تلاش برای پنهانکاری مبتلا به دروغ پردازی در مورد علت ساقط کردن هواپیما مسافری اوکراین می اندیشید، شاید امروز مردم بدبخت و بی پناه غزه در خون و آتش عملیات انتقامی اسرائیل نمی سوختند. شاید مقامات رجزخوان سیاسی-نظامی ایران در نهایت استیصال و شاید اندکی عقلانیت از جنس قطعنامه زهرآگین ۵۹۸ ناچار از مبارک خوانی برای قطعنامه توقف بشردوستانه که چیزی جز مشروعیت بخشی به جنایات در غزه است، نبودند.
اینکه سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و علی الظاهر مسئول اعلام مواضع راهبردی محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران در حوزه هسته ای، مذاکره التماسی با ۱+۵ برای بازگرداندن آمریکا به برجام و سیاست خارجی هم هست فرمودند ایران و لبنان(حزب الله) خواهان دخالت در بحران اسرائیل و فلسطین نیستند حرف جدیدی نیست. اما ایکاش لاوروف مواضع مذکور را در روز ابتدایی جنگ غافلگیرانه حماس به مناطق مسکونی اسرائیل که با شلیک ۵۰۰۰ راکت انجام شد، اعلام کرده بود. شاید با اعلام لاوروف، جریان تکفیری ایران با برپایی کارناوال شیطانی شادی آغاز جنگ آخرالزمانی حماس علیه اسرائیل گرفتار نشده و اسرائیل را هم به نابودی حماس و کوچ اجباری مهاحرین از غزه مجاب نمی کردند. شاید سوال مهمتر از سرنوشت غزه مربوط به عدم برکناری امثال سلامی است که تا به قطعنامه زهرآگین ۵۹۸ نرسانند، هستند. ۲۵ آبان
https://t.me/Khabar_Naghde

This comment was minimized by the moderator on the site

عزایی برای مرگ انسانیت

رحیم قمیشی

مدیر بیمارستان الشفاء غزه اعلام کرد؛
امروز سه‌شنبه اجساد ۱۷۹ نفر، شامل نوزادان و بیمارانی که در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان، جان خود را از دست داده‌ بودند، در یک گور بزرگ جمعی به خاک سپرده شدند.

سوخت نبوده، برق قطع شده، نوزادان راه نفس نداشته و مرده‌اند. حتما قسمت‌شان همین بوده! به‌دنیا بیایند و بمیرند. چون فلسطینی بوده‌اند، حتما در آینده تروریست می‌شدند، جهان‌سومی بوده‌اند، در خاورمیانه دنیا آمده بوده‌اند!

سال ۲۰۲۳ دارد تمام می‌شود. یک ماه دیگر بساط درختان کریسمس و بابانوئل و هدیه‌های قشنگش در آمریکا و اروپا پهن می‌شود، چه کودکانی که خوشحال می‌شوند، آرزوی‌شان برآورده شده.
یک ماه و چند روز دیگر برف خیابان‌ها را می‌پوشاند، و بچه‌ها می‌روند برای برف بازی، پدرها مواظبند یک وقت آنها سرما نخورند. یک وقت دست‌هایشان یخ نزند.
مبادا نگران نوزادان بیمارستان غزه شوند. گور دستجمعی‌شان لابد گرمِ گرم است!

حتماً پس از خاتمه درگیری‌ها سران دولت‌ها می‌روند پای آن گور دستجمعی اظهار تأسف می‌کنند. دسته‌گل می‌گذارند!
اصلا یک دقیقه سکوت می‌کنند.
چه رسم بدی است سکوت برای مُرده‌ها...
کودکانِ مُرده از سکوت بدشان می‌آید.
بروید در یک مدرسه و سکوت برقرار کنید! مگر می‌توانید...

خدایا، ما را به چه خفتی انداختی!
نشسته‌ایم و سخنرانی می‌کنیم تقصیر حماس بود، نه! تقصیر اسرائیل بود. اصلا تقصیر سازمان ملل بود، تقصیر عرفات بود، تقصیر انور سادات، تقصیر آمریکا و روسیه...

چرا باور نمی‌کنیم؛
تقصیر ماست! تقصیر تک‌تک ماست.
مرگ برایمان عادی شده! شنیدن اخبار بسیار بد برایمان ساده شده، پذیرفته‌ایم ظلم عادی است!

ما نشستیم تا دیگران جلوی ظلم را بگیرند.
ما نگاه کردیم و تنها سر تکان دادیم.
ما هیچ اندیشه‌ای برای گسترش عدالت، گسترش انسانیت نداشتیم.
ما سرگرم آسایش خودمان بودیم.
و گفتیم این اتفاق‌ها تنها برای دیگران می‌افتد!
ما خیال‌پرداز شدیم. خواب رفتیم. هر آنچه دلمان خواست دیدیم و آنچه دلمان نخواست چشم بستیم.
ما از انسانیت فاصله گرفتیم...

نه کودک اسرائیلی حقش مرگ است
نه کودک فلسطینی
نه غیرنظامیان اسرائیلی حق‌شان تیر است
نه غیرنظامیان فلسطینی
لعنت بر دنیایی که برای اولی، آه و فغان می‌کند و دومی را طبیعی می‌داند!
لعنت بر سیاستمدارانی که می‌ترسند دومی را محکوم کنند مبادا انگ دفاع از تروریست‌ها به آنها بخورد!

امشب در کره زمین فاجعه‌ای ثبت شد.
و ننگ بزرگش ماند بر پیشانی همه آنهایی که سر و صدا می‌کردند، اسرائیل را محو خواهیم کرد.
و امروز تنها اخبار را می‌خوانند، و هیچ راهی نمی‌شناسند برای جلوگیری از این فجایع بزرگ.

خدا کند سرانجام روزی
جهان یک صدا فریاد کند
جنگ هرگز خوب نیست
نه برای زخم خوردگان
نه برای زخم زدگان
جنگ را تنها بی‌عقل‌ها توصیه می‌کنند.
و به آن جامۀ زیبایی به تن می‌کنند
دفاع پیش‌دستانه
جنگ حق‌خواهانه
گسترش دین و عدالت
گرفتن انتقام مظلومین
و هزار کوفت و زهر مار دیگر...

وقتش شده برای انسانیت
رسماً عزا بگیریم

@ghomeishi3

This comment was minimized by the moderator on the site

حماسه ی اربعین غزه؛

"جایگزینی یقین با تردید پرتگاهی مهلک است"

ابوالفضل فاتح

اربعین غزه یک رمز است. چهل روز است که از زمین و آسمان بر غزه می بارند. همه ی وعده هایی که خدایگان غرب به بشریت داده بودند، یکجا به حراج گذاشتند. از زنان باردار و کودکان تازه متولد شده نیز نگذشتند.

همین دیروز بود که پیکر دویست انسان بیگناه در صحن بیمارستان  شفا به خاک سپرده شد. نژاد پرستان مدرن، غزه را آزمایشگاه بمب هایشان نمودند و شهر را با مردمش سوزاندند تا برای خود پیروزی های جعلی بتراشند.

اما غزه مظلوم حتی یک آه را از ایشان دریغ کرد. یک پرچم سفید بالا نرفت و یک رزمنده فلسطینی تسلیم نشد. تانک هایشان را به بیمارستان ها گسیل کردند و زیر زمین های بیمارستان ها را هم شخم زدند.

از بازجویی بیماران در حال مرگ هم نگذشتند و به یک اسیر دست نیافتند و کمال انحطاط و استیصال آن که جز نابودگری، هیچ دستاورد نظامی را محقق نکردند.  اگر تا دیروز شکست اسرائيل یک شکست امنیتی بود، اینک آنان و حامیانشان باید  یک شکست اخلاقی و فلسفی و  معرفتی بزرگتر را متحمل شوند. در لابراتوار انسان شناسی آنها باید همان چند روز نخست غزه تسلیم محض می شد. با بسیاری کمتر از آن ملت هایی را از هم دریده بودند.

این کدامین معرفت و ایمان است که در برابر چنین حجمی از آتش مرعوب نشود؟ باور کنیم که بالاتر از بمب ها خدایی هم هست.

صحنه ی عجیبی پیش روی جهان قرار گرفته است. این صحنه، اگر تا دیروز آزمون وجدان جهان بود، اینک آزمون فلسفه ی حیات و معارف و اندیشه و رای است. به معارفی که در «قیامت غزه»، نتواند راه را  بگشاید، باید تردید کرد.

نمی گویم همه کسانی که از فلسطین دفاع می کنند، انگیزه ی یکسانی دارند. اگر حتی در عملیات فلسطینی ها تردید داریم، در تردید خود مختاریم، اما یقین نسبت به جنایات اسرائيل را با حسابگری های مرموز و وسواس گونه حاشا نکنیم. جایگزینی یقین با تردید پرتگاهی مهلک است.

اگر کسی به رغم اطلاع از فجایع، همچنان دلش با مظلومان غزه نیست و یا کسی هنوز مشغول حسابگری و چرتکه ی سیاسی است و نمی تواند برای محکومیت نسل کشی و جنایات جنگی اسرائيل در غزه تصمیم بگیرد یا حداقل در خلوت خود با غزه همدردی کند، باید به منظومه ی فکری خود تردید کند، ولو خود را مدرن بداند.

هر مکتب و ایسم با هر عنوان و گرایش از عدالتخواه و آزادیخواه و حقوق بشری اعم از سنتی و مدرن که نتواند در این پیچ مهم تاریخ در جای درست بایستد، چه زمانی خواهد توانست اسباب نجات بشریت باشد؟

تا همین جا حماسه ی غزه تا صد سال دیگر در خاطره ها خواهد ماند و گفتمان «مظلومیت غزه» برگی مهم از تاریخ فلسطین و منطقه را ورق خواهد زد و حتی حلقه های فکری غرب را به بازنگری در فلسفه اخلاق خود واخواهد داشت. چرا که اشغالگری اسرائیل، کاردستی و ارمغان اندیشه سیاسی غرب برای شرق است.

۴۰ روز پیش بایدن با افتخار می  گفت «من یک صهیونیست هستم». باور کنید بعید است پس از این تا صد سال دیگر کسی به گفتن این جمله افتخار کند

https://fa.shafaqna.com/news/1688621/

This comment was minimized by the moderator on the site

مخاطب پناهیان در جنگ طلبی کیست؟

امتداد - گروه سیاسی : واعظ مشهور اصولگرایان علیرضا پناهیان این روزها کمی فعال تر از گذشته در صداوسیما ظاهر میشود. گویی او مسئولیت دارد تا خط خاصی را در رسانه ها با نشان دادن تمایل به جنگ نشان دهد.

پناهیان مسئولیت تصمیمات امروز در سیاست کلان جمهوری اسلامی را متوجه غیرخودی هایشان کرده و می گوید: «درباره اینکه الان زمان مقاومت و جنگ است، جریان سازش‌کار هیچوقت نمیگذارد به نتیجه برسید. »

او با بیان اینکه جریان سازش‌کار حرف‌های درشتی برای زدن دارد، نه حرف‌های درست، افزود: «می‌گوید بچه‌ها و خانواده‌ها دارند کشته می‌شوند! چرا باید صدمه بخوریم؟ حالا که می‌شود کار را با مذاکره حل کرد.»

در درجه اول امروز هیچ فردی که به زعم آنها «سازشکار» باشد در هیچ کدام از قوای کشور حضور ندارد. امروز همه ارکان قدرت در دست انقلابیون است. چه کسی مانع حضور در جنگ شده است؟ امروز حتی بدنه اصولگرایی و به تعبیر منصور ارضی (مداح مشهور تهرانی) بچه هیاتی ها هم قائل به این نیستند که ایران باید وارد جنگ شود. اگرچه هیچ انسان آزاده ای نمی تواند نسبت به آنچه در غزه می گذرد بی تفاوت باشد اما مساله سطح کنشی است که ایران باید نشان دهد. آیا ایران چنین وظیفه ای دارد که امروز آن را مطالبه می کنند؟

پناهیان همچنین گفته است: «ما چقد صبر کنیم؟ حمله پیش دستانه داشته باشیم یا نه؟ امام علی می‌گوید اگر دشمنت خارج از مرز‌ها بخواهد به شما حمله کند، برو همانجا برو و قبل از اینکه حمله کند، به آن حمله کن وگرنه زیر چکمه‌های او باید از خواب بیدار بشوید.»

این اظهارات به معنای توجیه حمله پیش دستانه و تلاش برای جنگ مستقیم با اسرائیل است. فراموش نکردیم که همین جماعت بودند که به بهانه اعدام شیخ نمر به سفارت عربستان حمله کردند و چند سال پرتنش در روابط ایران و عربستان را رقم زدند. مجموعه این تفکر بود که اعتقاد داشت وقایع سال گذشته محصول آتش افروزی عربستان است. تفکری که به دنبال فتح مکه بود. همین تفکر بودند که رجزخوانی معروف « «یا حیدر کرار» زند نقش به زودی/ بر پرچم سبز عربستان سعودی» را در هیات ها می خواندند. الان کجا هستند؟

سئوال این است که آیا این دسته هنوز قائل به این هستند که همواره باید در جنگ بود و صلح یک استثناء و توقف موقت در میان دو جنگ است؟ سئوال آخر اینکه اخیرا فاش شده که عده ای برای کشاندن ایران به جنگ غزه به رهبری نامه نوشتند. این افراد چه کسانی بودند و استدال های آنها برای اینکه ورود ایران به جنگ در غزه به نفع منافع ملی ایران است  چیست؟

امتداد
@emtedadnet

This comment was minimized by the moderator on the site

پناهیان: "جریان سازشکار می گوید حالا که با یک مذاکره می شود کار را حل کردف چرا باید صدمه ببینیم و بچه ها و خانواده ها کشته شوند این جریان همیشه طرف صلح ، سلامت عافیت را می گیرد این حرف های درشت می زنند نه درست. هیچوقت نمی گذارند که به نتیجه برسید که الان زمان مقاومت و جنگ است."

سوال ده‌ها میلیون ایرانی از پناهیان: اگر جنگ فضیلت است، چرا غزه نمی‌روید؟ لااقل جنوب لبنان که می‌شود!

مصطفی فقیهی
چه فضیلت و مزیتی‌ست در خون‌ریزی، ورود کشور به جنگ و «کشته‌شدنِ بچه‌ها و خانواده‌ها» و چه رذیلت و ایرادی‌ست در آتش‌بس و جلوگیری از کشتار بیشتر؟
و اگر فضیلت است قتل‌عامِ کودکان و بچه‌های فلسطینی، و شوم است پایان کشتار؛ چرا دست روی دست گذاشتید و زیر لحافِ سیمای اشغالیِ پایداری و تحت حفاظتِ محافظان، «هل من مبارز» می‌طلبید؟!
این سوال تکراری ده‌ها میلیون‌ها ایرانی‌ست از شما که اگر این حد، آتش‌تان تُند است، چرا زودتر راهی غزه نمی‌شوید؟ قابل دسترسی نیست؟ جنوب لبنان که می‌شود؟ نمی‌شود؟ نه؟ یمن چطور؟ آن‌جا هم نه؟
واقعاً چه کسی در برابر جنگیدن امثال پناهیان ایستاده؟ خوف‌ناک است که اینان، تا ایران را وارد مهلکه نکنند، دست بردار نیستند!
@moatafafaghihi

This comment was minimized by the moderator on the site

فلسطيني آواره و زاويه‌اي كه گشود!

تحت تاثير فضاي انقلابي و غالب بر جامعه در دوران جواني و نوجواني‌ام، من هم ماجراي فلسطين را از همان عينكي مي‌نگريستم كه انقلابي‌ها مي‌نگرند.
يك چريك بلندپايه فلسطيني اما نگاه مرا در مورد مساله فلسطين دگرگون كرد و آن چريك «صلاح خلف» معروف به ابواياد مرد شماره سه سازمان آزاديبخش فلسطين - پس از ابوعمار و ابوجهاد - بود.
ابواياد مصاحبه مفصلي با اريك رولو، روزنامه‌نگار مشهور فرانسوي به عمل آورده كه به صورت كتابي به نام «فلسطيني آواره» تدوين شده است. اين كتاب را مهندس حميد نوحي، استاد بازنشسته دانشگاه علم و صنعت به دقت به فارسي برگردانده و من آن را در اواخر دهه شصت مطالعه كردم. كتاب ابواياد به پرحرفي‌هاي بي‌پايه و اساس و ادعاهاي پرطمطراق ولي پوچِ ديگر كساني كه در باره فلسطين اظهارنظر مي‌كردند، شباهتي نداشت. نوعي واقع‌بيني صادقانه در سراسر كتاب موج مي‌زد و همين واقع‌بيني بود كه ذهن مرا به ‌شدت متاثر كرد و چه بسا مسير فكري‌ام را نيز تغيير جهت داد.
ابواياد ضمن شرحي از تاريخ تلخ و دردآور آوارگي فلسطيني‌ها و عملكرد سركوبگرانه دولت اسراييل، وقتي بحث به راه‌حل مساله فلسطين مي‌رسد، درست مثل كسي حرف مي‌زند كه روي زمين راه مي‌رود و از سوداهاي متوهمانه انقلابي و چريكي به كلي فاصله دارد.
جمله كليدي و تكان‌دهنده ابواياد اين است كه هم يهودي‌ها و هم فلسطيني‌ها، تمام سرزمين فلسطين تاريخي را براي خود مي‌خواستند، اما سازمان ملل آن را به دو سهم تقسيم كرد. يهودي‌ها سهم اختصاص يافته به خود را پذيرفتند و سهم فلسطيني‌ها را هم گرفتند، اما فلسطيني‌ها سهم خود را رد كردند و همه‌ چيز را از دست دادند.
در واقع، ابواياد با اين جمله، به نقد استراتژي عرب‌ها در رد تقسيم فلسطين به دو كشور عرب و يهود توسط سازمان ملل در سال 1947 برمي‌خيزد و بر اين باور است كه رد كردن يك امتياز نصفه نيمه در يك منازعه، ضامن به دست آوردن تمام آن نيست، بلكه واگذاري آن به حريف يا دشمن است. چنين سخني از سوي چريكي كه نظريه‌پرداز جنبش انقلابي در سازمان الفتح محسوب مي‌شد و حتي به «تروتسكي فلسطين» نيز شهرت داشت، دريچه تازه‌اي به روي ذهن من گشود.
ابواياد اما در همين نقطه متوقف نمي‌شد. او در دهه 70 ميلادي در حالي كه استراتژي تمام سازمان‌هاي چريكي تحت پوشش ساف از جمله الفتح، نابودي هويت يهودي اسراييل به معناي تشكيل كشوري سكولار از رود تا دريا، با حقوق برابر تمام ساكنان مسلمان و يهودي و مسيحي آن بود، سخن از تشكيل يك «mini state» در كرانه باختري و نوار غزه با پايتختي بيت‌المقدس شرقي به ميان مي‌آورد.
در واقع، در زماني كه توده‌هاي فلسطيني در انتظار نابودي اسراييل بي‌تاب شده بودند، ابواياد به اين نتيجه رسيده بود كه با توجه به واقعيات روي زمين و نوع توازن قوا، فلسطيني‌ها چيزي بيش از اين به دست نخواهند آورد.
ابواياد در همين زمينه به حضور خودِ در گردهمايي پرشوري در يكي از اردوگاه‌هاي آوارگان فلسطيني در يكي از كشورهاي همجوار فلسطين اشاره مي‌كند. در آن گردهما‌يي مردم آواره سخت مشتاق شنيدن خبر تاريخ قريب‌الوقوع نابودي اسراييل از دهان ابواياد و ديگر رهبران جنبش الفتح بوده‌اند تا براي بازگشت به خانه‌هاي پدري خود آماده شوند.
ابواياد اما چگونه مي‌توانست به آن مردم مشتاق و به هيجان آمده بگويد كه آنچه در سر او مي‌گذرد با آنچه آنان در انتظار شنيدنش هستند، شباهتي ندارد؟
در حقيقت، وصفي كه ابواياد در مورد شرايط آن گردهمايي به دست مي‌دهد، تراژدي عميقا تلخ و ناگواري است كه به خصوص براي چهره‌هاي واقع‌نگر در درون جنبش‌هاي انقلابي و چريكي پيش مي‌آيد. اين نوع چهره‌ها، گاه در معرض انتخابي به غايت دشوار قرار مي‌گيرند؛ انتخاب بين بيانِ حقيقتي كه از وراي آرمان‌ها و آرزوها و توهمات، خود را بر آنان عيان كرده است يا ناديده گرفتن آن حقيقت و تداوم همراهي با عواطف و هيجانات توده مردمي كه تحت تاثير وعده‌هاي آنان در انتظار وقوع معجزه‌اي براي نابودي سريع دشمن نشسته‌اند؟ انتخاب رهبران چريكي معمولا گزينه دوم است، اما سرانجام لحظه حقيقت براي آنان فرا مي‌رسد، چه لحظه هول‌انگيزي!
@ahmadzeidabad

This comment was minimized by the moderator on the site

جمیله دولت رئیسی

اینکه زن رئیسی در اقدامی کودکانه و با لحنی خالی از یک اَرزن فهم از دیپلماسی عمومی به نام همسر روسای برخی کشورها متنی را منتشر کرد و حالا از چنان شرافتی برخوردار نیسا که بگوید با هزینه ساختن نام رئیس جمهور ایران چه دستاوردی داشته است و از آلام کدام کودک و زن و مرد سیاه بخت غزه کاسته است حرف جدیدی نیست و در سال‌های نچندان دور شاهد چنین حماقتهایی در کشورمان بودیم. اما ایکاش امثال جمیله علم الهدی دختر امام جمعه مشهد می توانستند در برابر آلام ابدی مادران بسیاری که طی دو سال گذشته در داغ و فراغ دختران و پسران نوجوان و جوان خود نشستند و حتی در هنگام سوگواری و گریه خون بر مزار نوجوانانشان معصون از فحاشی، تهدید و ضرب و شتم تا دستگیری نیستند حداقل یک بار شرافتمندانه دست به قلم برده و همدردی نمایند همدردی با مادرانی که در شهر و محل زندگی خود باید شاهد هجوم و ضرب و شتم تا بازداشت شبانه ماموران مسلح کشورشان باشند که حتماً بسیار سنگین و غمبارتر از آسیب وارده از دشمن بیرونی صهیونیستی است.
اینکه تیم خارجی رئیسی پس از فضاحت پذیرش دو دولت اسرائیل و فلسطین در قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل که در رای احمقانه یا خائنانه به بیانیه پایانی نشست ریاض هم عیناً تکرار شد حالا برای کاهش فشار داخلی و خارجی نسبت به این عمل خائنانه نسبت به ارسال نامه تحفظ بند تائید قطعی تشکیل دولت اسرائیل اقدام کرده است. هرچند دوات حاکمیت یکدست سازی می توانست در برابر دو نوبت رای پی در پی به پذیرش دولت اسرائیل و فروش موضع ۴۵ ساله ایران علیه رسمیت اسرائیل، امتیاز مناسبی اخذ کند که در نهایت بی کفایتی و بی درایتی همین فهم و کاردانی را هم نداشتند. هرچند چفیه مملو از حماقت رئیسی در اجلاس جده را که توسط هیچ کس پذیرفته نشد و شکست رفتار مملو از حماقت رئیسی از همانجا آغاز و به تایید کشور اسرائیل در بیانیه پایانی رسید می تواند در موزه حماقتهای رئیسی و برای عبرت آیندگان نگهداری شود.
اینکه جمیله علم الهدی زن رئیسی می توانست چون بانوان عفیف و شریف با تنظیم نامه خطاب شوهرش و زنان مقامات دولت شوهرش بنویسد. ایکاش جمیله علم الهدی دختر امام جمعه مشهد می توانست به فرمایش سردار زاکانی فرمانده سابق بسیج دانشجویی، شهردار تهران و دستیار ویژه رئیس جمهور که ۸۰٪ ریشه نشکلات کشور را در بی غیرتی و بی شرافتی مدیران عالی ایران اعلام کردند خطاب به شوهرش و زنان مقامات کشور از افزایش ۵۰۰درصدی قیمت تون ماهی طی دو سال گذشته بنویسد. ایکاش جمیله رئیسی می توانست در موقعیت زنی عفیف و پاکدامن از واردات میلیونی شیرخشک بنویسد از اینکه علی رغم اعلام تعرفه صفر برایرواردات گوشت تا لاستیک و طلا تا غلات و بسیاری از کالاهای دیگر، هنوز هم هیچ اثری از کنترل و کاهش سطح عمومی قیمت ها نیست و زندگی مردم در نهایت سختی و مشقت سپری می شود و به فرمایش سردار زاکانی به لطف بی غیرتی و بی شرافتی مدیران ایران، حالا ایرانیان هم مانند مردم شمال باریکه غزه که برای زنده ماندن باید آواره جنوب غزه شوند برای حفظ بقا و زندگی شرافتمندانه انتخابی جز آوارگی به سرزمینی دیگر ندارند.
اینکه جمیله دولت رئیسی علی رغم شنیدن اظهارات فلان محصول جهاد نکاح که ایران را مختص عناصر متصل به حکمرانی اعلام کرد حقیرانه و شاید به شدت مشفقانه خاموش ماند و با تنظیم نامه خطاب به آن زن مشتاق جهاد نکاح هیچ نگفت حرف حدیدی نیست چنانکه جمیله رئیسی طی روزهای گذشته هم همراه با شوهرش در برابر محدودتر سازی حلقه صاحبان ایران در تلویزیون که با پاکسازی فلان برنامه به نام فلسطین به سطح بالاتری از وقاحت رسید ساکت و خاموش است. شاید به این جهت که جمیله و رئیسی هرگز چیزی جز عناصر مرتبط با حکمرانی نبودند و کاری جز جلب رضایت و لطف حکمرانی نداشتند. عناصری که هیچ کس در نزدیکان و اقوامشان در روزهای بسیار سخت تهاجم عراق به ایران و حتی سالهای دفاع از حکومت اسد و بعدها مقابله با داعش در سوریه شرافت حضور در میدان جنگ را نداشتند و هیچ یک از نزدیکان و اقوامشان شرف شهادت، جانبازی و آزادگی را نداشتند هرچند چون علم الهدای مشهد که حالا به نکه کاغذی در جایگاه بزرگترین موقوفه دار ایران نشسته است به بازدید از موزه جنگ و ذکر خاطرات جنگ مندرج در کتاب‌ها علاقمند نشان می دهند. ۲۲ آبان
https://t.me/Khabar_Naghde

This comment was minimized by the moderator on the site

‏بعد از غائله مرصاد جواب یک سوال را هیچ وقت نیافتم. چرا؟! چرا یک گروه نظامی کوچک توهم پیروزی بر قوای نظامی کشوری بزرگ را پیدا می‌کند که حداقل در ۸ سال جنگ با ارتش تا دندان مسلح عراق و حامیانش پا پس نکشید و خاک نداد.از پیاده نظام و نفرات تابع دستور انتظاری نبود، اما روسای آنها که سالها سابقه مبارزه سیاسی و نظامی داشتند چطور تن به چنین خودزنی و مجوز قلع و قمع نیروهای تحت امرشان را دادند؟ چه کسی به آنها گفت «برو جلو من هستم» که بعدا نبود؟ در جستجوی جواب تحلیل هایی خواندم مبنی بر این که این جنگ پسامد و متضمّن صلح دو دشمن بود. طرفین در توافقی نانوشته ابزارهای خود برای آزار طرف مقابل را زمین گذاشتند و چوب دستی های خود را شکستند تا صلح پایدار بماند؟ درست و غلطش را نمیدانم. حال پس از ماجراهای اکتبر ۲۰۲۳ در خاورمیانه همان سوال ذهنم را در گیر کرده با همان تحلیل ها و چراها. چه کسی به حماس گفت برو جلو من هستم و بعد نبود؟ ترکیه؟ قطر؟ مصر؟عربستان؟ … این جنگ متضمّن کدام صلح بوده که طرفین نیروهای رادیکال دو طرف را مزاحم می دیدند و راه را برای تضعیف نظامی یک طرف و بن بست کشاندن سیاسی تندروهای طرف مقابل باز کردند؟ بیچاره کودکان و غیر نظامی ها که قربانیان تصمیمات سیاسیون هستند. تصمیماتی که در شکل گیری آن ها نقشی ندارند.
hydroforum

This comment was minimized by the moderator on the site

یادداشتی از علی‌رضا علوی‌تبار

سال‌ها است که جنگی مداوم و با ابعادی محدود در غزه در جریان است. در این سال‌ها ارتش اسرائیل اقدام کرده است و رزمندگان فلسطینی (حماس و جهاد اسلامی) واکنش نشان داده‌اند. عملیات «طوفان/توفان الاقصی» با کنشگری غافلگیرکننده حماس به جنگی تمام‌عیار در غزه انجامیده است. پیامدهای ناشی از این جنگ تمام‌عیار آن‌قدر مهم و فاجعه انسانی ناشی از آن به‌حدی دردناک است که نمی‌توان در مورد آن نگفت و ننوشت.

جریان‌های درگیر در نبرد غزه خواسته‌ها و اهداف مختلفی را در عرصه معارضه و ستیز دنبال می‌کنند. واقع‌بینی به آنها آموخته است که باید سلسله‌مراتبی از اهداف و خواسته‌ها داشته باشند و بسته به موقعیتی که در این نبرد به‌دست می‌آورند آن را دنبال کنند.

اطلاعات من تنها به حدس زدن خواسته‌ها و اهداف یاری می‌رساند و نه بیشتر. برای حماس می‌توان از کمترین به بیشترین خواسته را مرتب ساخت: متوقف کردن فرآیند فراموشی مسئله فلسطین و تبدیل مجدد آن به موضوع اصلی در سطح منطقه و جهان، افزایش فشار منطقه‌ای و بین‌المللی بر اسرائیل برای پذیرش تشکیل کشور مستقل فلسطین در مناطق پیش از اشغال ۱۹۶۷، تحقق عملی گام دو کشور و دو حکومت و یافتن تکیه‌گاهی تثبیت شده برای دنبال کردن آرمان آزادی فلسطین.

تصور می‌کنم که تا اینجا حماس به دو سطح پایین خواسته‌های خود رسیده است. اما تحقق خواسته‌های بالاتر به اتفاقات آینده بستگی دارد.

برای حکومت اسرائیل و دولت افراطی آن سلسله‌مراتب خواسته‌ها و اهداف از بالاترین و بیشترین آغاز می‌شود. به این صورت: اشغال مجدد غزه توسط اسرائیل، نابود کردن کامل حماس، در هم شکستن سازمان نظامی حماس و حکومت آن در غزه، سپردن اداره غزه به دولت خودگردان محمود عباس.

خواسته نخست با مقاومت و مخالفت منطقه‌ای و بین‌المللی قدرتمندی مواجه است و کم و بیش ناممکن به نظر می‌رسد. خواسته سطح پایین‌تر (نابودی حماس) نیز با توجه به حضور حماس در کرانه باختری و اتکاء حماس بر یک گرایش ایدئولوژیک و تکیه‌گاه مردمی، دست‌نیافتنی است. سطوح پایین‌تر تنها با پیروزی سریع و صریح اسرائیل دست یافتنی است.

درباره جنگ غزه نیز نیروهای منطقه‌ای و بین‌المللی خواسته‌های متفاوتی را طرح می‌کنند: توقف انسان‌دوستانه جنگ (توقف جنگ برای رساندن کمک‌های بشردوستانه)، آتش‌بس (تبادل اسراء و گفت‌و‌گو برای آینده) و بازگشت به وضعیت پیش از عملیات طوفان/توفان الاقصی.

روزهای آینده نشان خواهد داد که کدامیک از گزینه‌ها تحقق می‌یابند و پیروزی و شکست راهبردی هر کدام مشخص خواهد شد. اما از هم‌اکنون یک واقعیت قطعی است، عملیات طوفان/توفان الاقصی نقطه عطفی در تاریخ فلسطین است و به تحولی مهم خواهد انجامید.

تحلیل_زمانه
@TahlilZamane

This comment was minimized by the moderator on the site

عبور از حماس قطعی به نظر میرسد

مهدی سلیمی

در نشست های پیرامون فلسطین خبری از حضور نماینده حماس که نیست هیچ بلکه نامی هم از آن به ندرت برده می شود.  در اجلاس ریاض حتی رییس جمهور حکومت اسلامی ایران هم در سخنرانی خود اسمی از این گروه نبرد و پیشنهاد مسلح کردن مردم فلسطین را داد

پس از پایان حملات اسراییل سخت است باور کنیم حماس باز هم بتواند بر غزه حکومت کند و به نظر میرسد عبور از حماس قطعی شده است. چنانکه  حسن نصرالله هم در سخنرانی دومش چندان نام این دوستان جبهه مقاومتی خود را به زبان نیاورد و در سخنرانی اول هم  مثل خامنه ای عملیات هفتم اکتبر حماس را بدون اطلاع حزب الله و جمهوری اسلامی دانست و حتی در حد او هم صحبت از بوسیدن بازو و شانه نکرد بلکه صرفا گفت بخاطر عملیات بدون هماهنگی گلگی از آنان ندارد

به گمانم تاکید بیش از حد جمهوری اسلامی و حزب الله بر بی اطلاعی و خودسر عمل کردن حماس از نظر روانی آماده کردن توجیه هواداران خود برای عبور از این گروه است. تنها اینجا ما می مانیم و این پرسش بی پاسخ که تحمیل هزینه های مادی و معنوی بر ایران بخاطر حمایت از گروهی که به این راحتی قابل عبور بود چه توجیه ای داشت؟ همانند بسیاری پرسش ها که بی پاسخ ماندند از دلیل هزینه بسیار تسخیر سفارت آمریکا و طولانی کردن جنگ با عراق تا هزینه کشمکش بی حاصل با عربستان

گناه مومنانه
https://t.me/salimimeh

This comment was minimized by the moderator on the site

دست یافتنی‌‌ها

✍ رحیم قمیشی

صبح بیدار شده‌ایم
می‌گویند بین اسرائیل و فلسطینیان غزه آتش‌بس شده، می‌گویند حماس تمامی گروگان‌های اسرائیلی را آزاد کرده. اسرائیل همه زندانیان فلسطینی را.
می‌گویند حماس و جهاد با محمود عباس آشتی کرده‌اند و نشسته‌اند با حاکمان اسرائیل گفتگو کنند تا حق و حقوق فلسطینی‌ها را با مذاکره و میانجی‌گری سازمان ملل بگیرند..

صبح بیدار شده‌ایم می‌شنویم روسیه اعلام کرده از اکراین عقب می‌نشیند. پناهندگان اکراینی دارند برمی‌گردند کشورشان.
روسیه قبول کرده با مذاکرات اختلافاتش را با اکراین حل کند. حتی گفته همه هزینه‌های بازسازی اکراین را می‌دهد.

هنوز ظهر نشده می‌گویند ایران به آمریکا اعلام کرده حاضریم برای حل مشکلات‌مان مذاکره کنیم. سفارت‌هایمان را بازگشایی کنیم. ایران گفته ما نماینده کل مستضعفان جهان نیستیم، و قرار نیست انتقام ویتنام و هیروشیما و ناکازاکی و کودتای ۳۲ و کوبا و همه تاریخ را یکجا از آمریکا  بگیریم.
اخبار ساعت ۱۴ می‌گوید رهبری قبول کرده رفراندم برگزار شود. گفته حکومت بر مردم از آب بینی یک بز هم کم ارزش‌تر است، به‌خصوص اگر کسی را اکثریت نخواهند.
گفته این نسل حق دارد شیوه زندگی خود را داشته باشد. شیوه حکمرانی دلخواه خود را. نمی‌شود به زور حکومت کرد!

عصر نشده بگویند همه زندانیان سیاسی عقیدتی آزاد شدند، بچه‌های محیط زیست، نخبه‌های شریف، خبرنگاران، همه آزاد شده‌اند، می‌گویند بهایی بودن دیگر جرم نیست، حصر بزرگان برداشته شده، می‌شنوی عفو عمومی صادر شده و همه ایرانیان مهاجر بدون ترس می‌توانند وارد شوند.

ساعت ۲۰ شب اخبار را می‌گیری، می‌گوید احدی حق ندارد به پوشش شهروندان، به‌ویژه بانوان بی‌احترامی کند. می‌گوید مردم دارای فرهنگ‌اند، چه کسی گفته پلیس باید مواظب رفتار معمولی آنها باشد، گرفتن جشن و شادی آزاد است.
هر کس عقایدش محترم است.

هی چشم‌هایت را می‌مالی که از خواب بیدار شوی، می‌بینی بیداری!
درست می‌شنوی؟ اخبار آخر شب دارد می‌گوید شرکت‌های بزرگ برای آمدن به ایران مسابقه گذاشته‌اند. تعداد ویزاهای ایران پاسخگوی سیل گردشگران خارجی نیست. مردم می‌خندند. کودکان خوشحالند، پیران لبخند می‌زنند. جوانان امیدوارند، زنان با خوشحالی قدم می‌زنند.

یکی ایستاده و بلند بلند می‌گوید
نگفتم!
نگفتم!
بشر اگر از عقلش استفاده کند
بشر اگر به گفتگو تن بدهد
اگر بازیچه شیطان نشود
از خودپرستی دست بردارد
به آینده فکر کند...
همه چیز درست می‌شود
همه چیز...
همه چیز

- نگاه کن! یک روز فکر می‌کردیم این آرزوها دست نیافتنی است...

https://t.me/ghomeishi3

This comment was minimized by the moderator on the site

ترامپ: ایرانِ باهوش، جنگ غزه را مدیریت می کند
ترامپ: آمریکا در دوره بایدن توانایی رهبری بحران جنگ غزه را از دست داده است و عملا این ایران است که دارد صحنه را مدیریت می کند.
پ.ن: آیا ولاییون مانند برجام ، در اینمورد هم با ترامپ هم‌نظر هستند؟؟
تحلیل_زمانه @TahlilZamane

در فاصله کوتاهی بعد از سخنرانی حسن نصرالله، یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل تهدید کرد که اگر حزب‌الله به جنگی تمام عیار با اسرائیل روی بیاورد، سراسر لبنان مانند غزه ویران خواهد شد. گالانت در سخنرانی برای سربازان اسرائیلی گفت: «اگر حزب‌الله به چنین اشتباهاتی در اینجا دست بزند، اولین کسانی که قبل از همه هزینه‌اش را پرداخت خواهند کرد، شهروندان لبنانی خواهند بود.» این تهدیدها در حالی بیان می‌شود که حمله به شهروندان غیرنظامی بر اساس قوانین بین‌المللی از مصادیق «جنایت جنگی» است.
وزیر دفاع اسرائیل در ادامه تهدید خود گفت: «ما کاری را که الان داریم در غزه انجام می‌‌دهیم، می‌توانیم در بیروت هم انجام بدهیم.»
اسرائیل به شکل گسترده‌ای متهم شده که در کنار سازمان حماس، قوانین بین‌المللی را نقض کرده است و در غزه به «جنایت جنگی» دست زده است.
REUTERS https://bbc.in/3SBOahF

لزوم عرب ستیزی ایرانیان
اینکه مدیران جوان جهادی آتش به اختیار صدا و سیما حالا به ایجاد تحولی بزرگ در تلویزیون رسیدند و شبکه پنج تهران را در اقدامی جهادی راهبردی به شبکه تهران تغییر نام دادند شاید مقدمه آغاز سونامی تغییرات از این دست در کشور هم باشد. تغییراتی که تتمه مخاطبین تلویزیون را هم به هیچ نزدیکتر خواهد کرد تا ایرانیان را به یقین برسانند که به تلویزیون کشور امیدی نیست. اما ایکاش روزی در همین روزها بفهمند که با یا بدون دسترسی به شبکه های خارجی هم ایرانیان امروز و پس از این با پلتفرم‌های جدید قابل دسترس چون سالهای گذشته به شدت از تلویزیون داخلی بی نیازنند.
اینکه سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش فرمودند اقدامات وحشیانه‌ رژیم صهیونیستی در نوار غزه کوچک‍ترین ارزش نظامی ندارد حتی از بردی در سطح اطلاعات نظامی موسوی هم بعید بود چنانکه هر کارشناس طراح مقدماتی عملیات نظامی هم می داند که اسرائیل در حال اجرای یکی از پیچیده ترین طرحهای نظامی چند بعدی همزمان است. طرح عملیات چند لایه که در اولین گام ماشین جنگی تک بعدی حماس را قلج کرد. ایران را به چنان آچمز کرد که از همان روزهایی ابتدایی تا امروز فریاد ما نبودیم و به ما مربوط نیست یا غلط کردیم تکرار می شود. حزب الله لبنان هم مانند مقامات ایران در همان سومین روز از حماس اعلام برائت کرد و سپس نصرالله در سخنرانی حماسی به صراحت اظهار کرد به ما مربوط نیست. هیچ کشور اسلامی و عربی از حماس حمایت نکرده و تنها بر درخواست از اسرائیل اجازه ارسال کمک بشردوستانه دارند. اسراییل غزه را به خاک و خون کشانده و به صراحت در حال پاکسازی است و ایران موشکهای خود را در نماز جمعه به نمایش خواهد گذاشت چنانکه سردار پاسدار حاجی زاده فرمانده هوا و فضای سپاه فرمود حتی پس از هدف قرار گرفتن سپهبد سلیمانی در بغداد هرگز قصد رویارویی مستقیم با آمریکا را نداشتیم.
اینکه فردی علی رغم در اختیار داشتن مناصب طلایی وزیر کشور، رئیس شورای امنیت کشور و جانشین فرمانده کل قوا با ادعای اینکه دشمن می خواهد ناامیدی را در جامعه القا کند خود را به تجاهل از عمق فاجعه یاس و ناامیدی اجتماعی که یکی از نمادهای سونامی مهاجرت یا فرار از کشور است بزند یا نخواهد عمق فاجعه از هم گسیختگی و ابتلای به فقر مطلق و بیکاری و بی اعتمادی مردم به حکنرانی را بفهمد مقامی که هنوز قادر به فهم همق فاجعه فساد رفتاری خانواده مقامات مذهبی، سیاسی، نظامی، امنیتی تا موسسات به اصطلاح عام المنفع و خیریه نیست حتماً از شایستگی تام در ۴۵سال مسند نشینی برخوردار است. اما وقتی قاضی زاده هاشمی نماینده سابق مجلس، کاندید ریاست جمهوری و معاون فعلی رئیسی و ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران می فرماید بزرگترین چپاول و فساد تاریخ بشریت به مبلغ ۶۰۰ هزار میلیارد تومان معادل ۱۲ میلیارد دلار در غارت حکمرانی از سهام دلالت انجام شده است و برخی هنوز بر انکار بی شرمانه فساد ساختاری کشور اصرار دارند یعنی برای پایان دادن به این فساد زایی ذاتی راهی نیست.
اینکه فردی در سطح حدادعادل به واسطه یک نسبت فامیلی چگونه از هیچ مطلق در سطوح حکمرانی به رهبری انتخاباتی جریانهای اصولگرایی و مناصب کلیدی پیر تعداد رسید حرف جدیدی نیست اما حالا با تکرار ادعای محمود احمدی نژاد مبنی بر هیچ انگاری هولوکاست یا کشتار یهودیان و اسرای جنگی توسط ارتش نازی حتماً قابل تامل است چنانکه ادعای حداد عادل مبنی بر اینکه آمریکا باید تمام کشورش را به سرخپوست‌ها بدهد می تواند در لزوم تکرار نظریه احمقانه مذکور در مورد سایر کشورها هم می تواند به مهمترین مسئله امنیتی ایران و لزوم پاکسازی و پالایش ایران از اعراب اشغالگر، متجاوز غارتگر معنا گردد. هرچند احتمالاً چنین پالایش و آزاد سازی ملی یا عرب ستیزی ایرانیان حتی مورد نظر فردی در سطح درک حداد عادل هم نمی تواند باشد. ۱۹ آبان
https://t.me/Khabar_Naghde
نقد خبر
فَّبَشِّر عِبٌاد اَلّّذينَ يَسَْتمِعُونَ الْقَوُلْ فَيَّتبُِعونَ اَحْسّّنه

هنوز نظری ثبت نشده است

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ثبت نظر به عنوان مهمان.
Rate this post:
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟

دیدگاه

چون شر پدید آمد و بر دست و پای بشر بند زد، و او را به غارت و زندان ظالمانه خود برد، اندیشه نیز بعنوان راهور راه آزادگی، آفریده شد، تا فارغ از تمام بندها، در بالاترین قله های ممکن آسمانیِ آگاهی و معرفت سیر کند، و ره توشه ایی از مهر و انسانیت را فرود آورد. انسان هایی بدین نور دست یافتند، که از ذهن خود زنجیر برداشتند، تا بدون لکنت، و یا کندن از زمین، و مردن، بدین فضای روشنی والا دست یافته، و ره توشه آورند.

نظرات کاربران

- یک نظز اضافه کرد در حجاب، یک عدم تفاهم ملت با قدرت...
آیا پرونده ‎رضا ثقتی هم مشمول برخورد مؤمنانه شده است؟! (https://t.me/asrefori) رحمت‌‌اله...
- یک نظز اضافه کرد در حجاب، یک عدم تفاهم ملت با قدرت...
استبداد ديني از مردم سكوت در برابر ظلم و اختلاس هاي اصحاب قدرت را مي خواهد هادی سروش در استبداد ام...