مطالب نویسنده

با ارواح آنان مانوس باشیم یا با اجسام شان

مصطفوی 23 خرداد 1395 5782 کلیک ها

و خداوند از وجود خود قسمتی را در کالبد انسان دمید و به امانت نهاد و همین کرامت و حرمت زیادی به انسان بخشید که قتل او مثل کشتن تمام انسان هاست، و ترور شخصیت او نیز لابد به همین میزان مهم و جرم است و آبروی او از خانه کعبه مهمتر و غیبت انسانی مساوی.... است.

 وگرنه انسان هم مثل دیگر حیوانات بود و امروز حرمتی بیشتر از آنچه آنان دارند، نداشت؛ لذاست که وقتی انسان می میرد، مرده ی او جسدی است که دیگر حتی نباید روی زمین بماند و برای زندگی دیگران مضر می شود و باید فورا در دل خاک دفن شود، چرا؟ چون این جسد از این وجود خداوندی خالی شده است و بخش خدایی اش از آن جدا و به اصل خویش بازگشته است.

حال ما هم بستگی دارد به این که با کدام جنبه از اموات خود نزدیک تر باشیم با روح آنان که ماندگار و جاودان است، و یا با جسم آنان که فانی و خاک جایگاه اوست. ولی عموما انگار ما را تربیت کرده اند که با جسم آنان مانوس باشیم، تا روح، و لذا با ارواح اموات خود کاری نداریم و به آبادانی جایگاه جسم شان همت تمام داریم.

در این غروب پنج شنبه یاد همه اشان به خیر، رحمت خداوند شامل همه اشان باد.

 

 

+ نوشته شده در پنجشنبه بیست و سوم اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت 11:10 PM توسط سید مصطفی مصطفوی  | 3 نظر

 

فاصله خود را از درختان تنومند تنظیم کن

مصطفوی 23 خرداد 1395 6097 کلیک ها

درختان تنومند چنار، شکوهی تماشایی دارند، دلبری کرده و وسوسه برانگیزانه تو را تشویق به تکیه و توقف در خود می کنند؛ تا فکر رشد تضمینی را در تو زنده کنند؛ اما این سرابی از اعتماد و آسودگی بیش نیست، باید دانست که اگر فاصله خود را از آنان تنظیم نکنی و کاملا در زیر چتر عظیم شان قرار گیری و معتکف سایه ی آنان شوی، نابودی خود را رقم زده ایی، به رسم قانون طبیعی بقا، آنها اجازه رشد هیچ گیاهی (حتی از ریشه ی خود) را در ذیل خود نخواهند داد و رشد و سر برآوردن هر گیاهی در ذیل شان را خلاف اصل موجودیت خود دانسته و لذا طوری برنامه ریزی می کنند که در زیر چترشان از باران و آفتاب بری باشد و تو اگر تصمیم به توقف در ذیل آنها بگیری بی بهره از عناصر رشد، مرگ تدریجی ات را رقم خواهی زد. پس تنها می توان دمی بهره برد و رفت، و آرزوی چون او شدن را در قامت شان دید و از آنان گذشت.  

 

+ نوشته شده در دوشنبه بیستم اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت 2:47 PM توسط سید مصطفی مصطفوی  | 2 نظر

اختلافات را کنار بگذاریم، بهترین محور وحدت قرآن است

مصطفوی 23 خرداد 1395 5782 کلیک ها

کلیپی از طریق تلگرام حامل اظهارات مرحوم علامه سید حسین فضل الله (از رهبران بزرگ شیعیان لبنان) که در خصوص شکستن پهلوی بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) مطالبی را به شرح ذیل عنوان کرده بودند، رسید:

"مردم از شخصیت زهرا دور شدند و سرگرم مساله شکستن پهلو شدند. و این امری است که در عقل ما نمی گنجد. چرا؟! بعضی مردم می گویند: سید (علامه) به شکستن پهلوی زهرا اعتقاد ندارد، انکار این مساله از اصول دین است، دوست دارم با هم فکرمان را به کار بیندازیم، اگر به حضرت زهرا حمله کردند، نقش امام علی چیست؟ امام علی ترسو هست؟!!! شما همگی ازدواج کرده اید، اگر بر فرض کسی به همسرتان حمله کند که او را بکشد یا آسیب برساند، سر جای خود می نشینی می گویی لاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم، یا از همسرت دفاع میکنی؟! اگر دفاع نکنی مردم در مورد تو چه می گویند؟! دوما:  علی در خانه تنها نبود و جماعتی از بنی هاشم آنجا حضور داشتند حتی گفته می شود زبیر پسر عمه ی علی شمشیر به دست از خانه خارج شد، چون آنها وارد خانه نشده بودند. آیا اینها اجازه می دهند که یکی پهلوی زهرا را بشکند و یکی با شمشیر به او ضربه بزند و دیگری میخ در سینه او فرو کند، آنطور که می گویند میخ زنگ زده، آیا این معقول هست؟ فکرتان را به کار بیندازید؟ می گویند پیامبر به او (علی ع) وصیت کرده، یعنی چه پیامبر به او وصیت کرده؟ یعنی قبل از وفات (پیامبر ص) گفت:  ای علی! اگر خواستند دخترم را بکشند حرام است که از او دفاع کنی. آیا کسی که عقل داشته باشد چنین تصوری به خود راه می دهد؟ بعضی ها می گویند: به او حمله کنید که! چون پیامبر به او وصیت کرده، وصیت شده ؟؟ معقول است پیامبر بگوید اگر خواستند دختر محبوبم را بکشند از او دفاع نکن؟!! لذا من گفتم که این مساله برایم قانع کننده نیست. حتی الان مردم می گویند: سید منکر شکست پهلو هست انگار می خواهند به زور پهلویش را بشکنند. زیرا برای بسیاری گریاندن مردم مهم است؛ چطور مردم را به گریه بیاورند؟!! از این راه. حتی اگر حدیثی باشد که عقل آن را نمی پذیرد. حالا شما از من شنیدید عقل هایتان را به کار بیندازید، اگر برای شما چنین چیزی اتفاق بیفتد آیا می پسندید؟!! پس چطوری برای حضرت علی می پسندید؟!!"  

در این خصوص مذاکره ایی تلگرامی با دوستی داشتم که به شرح ذیل آید :

 Seyed Mostafa Mostafavi, [30.04.16 20:57]

[In reply to Javid]

سلام این صحبت از ناحیه علامه انجام شده وجعلی نیست و علامه بعد از این صحبت مورد هجوم واقع شد و به ایشان اهانت هم شد.

 

Hamid, [30.04.16 21:02]

[In reply to Seyed Mostafa Mostafavi]

سلام سید جان اگر صحت داشته باشد وا مصیبتا برای این روحانیت منحرف که با پول امام زمان عجل الله و تعالی فرجه الشریف به جنگ با اهل بیت صلوات الله علیهم می پردازند. اگر دوستان روایاتی دارند در این خصوص استفاده می کنیم . حضرت زهرا سلام الله علیها حجت خداوند بر اهل بیت سلام الله علیهم هستند .

 

Seyed Mostafa Mostafavi, [30.04.16 21:04]

عزیز برادر اگر یک نفر بگوید یک واقعه تاریخی در محل رخداد آن شک وجود دارد این جنگ با امام زمان نمی شود؟!! همانطور که علامه فضل الله هم می گویند این نه فروع دین است و نه اصول دین برادر عزیز من

 

Hamid, [30.04.16 21:04]

سلام حاج اکبر آقا اگر صلاح می دانید مستفیض فرمائید. باتشکر

 

Hamid, [30.04.16 21:09]

[In reply to Seyed Mostafa Mostafavi]

سید جان قران می فرمایید :   (( و ما ینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی"))

 

Seyed Mostafa Mostafavi, [30.04.16 21:11]

آنچه به نظر من در بین ما شیعیان گم شده است هدف و آمال و آرزوهای ائمه اطهار است، ما را به تاریخی مشغول کرده اند که حتی از بسیاری از مسایل مهم آن مطلع نیستیم شیعه اصلا کتاب تاریخی  ندارد و تنها در خصوص عاشورا کتاب هایی بعدا نوشته شده که آن هم بیشتر زبان حال است نه تاریخ، پس زیاد نباید در تاریخ غرق شد باید در ایده ائمه غور کرد نه مسایل آنها، این به وحدت ما را نزدیک می کند و آرزوهای انها را هم براورده خواهد کرد

 

Hamid, [30.04.16 21:11]

حضرت رسوالله صلی الله علیه و آله در جاهای مختلف قاتلین حضرت زهراء سلام الله علیها را نام برده و از اتفاقات آینده اصحاب را متوجه نموده .

 

Seyed Mostafa Mostafavi, [30.04.16 21:14]

اگر بپذیریم که آن حضرت از آینده خبر داشته و شرایط آینده را طوری رقم نزده که به اینجا منتهی نشود در حکمت ایشان شک ایجاد می کنیم، در خصوص احادیث زیاد نمی شود تکیه کرد زیرا جماعت غلو در شیعه (و البته در اهل سنت) زیاد بودند و حدیث زیاد خلق کرده اند و  کتب حدیث هم به این امر اذعان دارد که سره از ناسره جدا نیست

 

Hamid, [30.04.16 21:17]

[In reply to Seyed Mostafa Mostafavi]

اما خداوند در مورد حضرت رسول می فرمایند هرچه بگوید وحی است . و در ایه تطهیر 14 معصوم را از تمام خطاها و اشتباهات مصون دانسته است .

 

Seyed Mostafa Mostafavi, [30.04.16 21:17]

ما حتی در تاریخ شهادت امام رضا ع که خود ولیعهد خلیفه وقت بوده و در دربار مامون عباسی به شهادت رسید هم توافق نداریم چه برسد به ائمه دیگر که از تاریخ نگاران به دور بودند. امام رضا در مقابل دید تاریخ نگاران دربار عباسی به شهادت می رسد ولی حتی در تاریخ شهادت او دو سه روایت را عزادار می شویم و در مورد حضرت زهرا س اکنون دو دهه عزاداریم و برخی قصد دارند آن را به سه چهار دهه هم افزایش دهند زیرا حتی در تاریخ رحلت ایشان هم اتفاق نظر وجود ندارد

 

Seyed Mostafa Mostafavi, [30.04.16 21:18]

بله هرچه پیامبر بفرمایند عین وحی است و اگر حدیث ایشان درست به ما رسیده باشد باید بر چشم نهاد ولی تاریخ حدیث سازی را خود می دانید که یک نفر مثلا دویست هزار حدیث جعل کرد و....

 

Hamid, [30.04.16 21:23]

بنظرم  اگر مبنی را کتب اربعه یا حتی اصول و فروع کافی قرار دهیم که به تائید مستقیم امام زمان(عج) رسیده و در زمان نواب امام (عج) نگاشته شده است. می توانیم در روزهای آینده از این کتابها خیلی از اصول اساسی دین را با هم تبادل نظر نمائیم .

 

Seyed Mostafa Mostafavi, [30.04.16 21:25]

در عین حال اگر حدیث را مبنا قرار دهیم و آن را همسان وحی قرار دهیم رقیب هم مثل ما احادیث زیادی دارد که از جمله آن حکم ارتداد کسانی است که بر خلفا و صحابه رسول الله چپ نگاه کنند و آن وقت ما هستیم که ضرر خواهیم کرد رقیب هم کم حدیث هایی از این دست ندارد

 

Hamid, [30.04.16 21:30]

[In reply to Seyed Mostafa Mostafavi]

ما رقیب نداریم . بین حق و باطل راه میانه ای وجود ندارد. ما اگر برابر فرمایش حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام حق را بشناسیم و هر چیزی را با آن بسنجیم از هیچ حکمی نمی ترسیم حتی ارتداد. اما ... اما (آذری) بشرط اینکه حق ( که علی علیه السلام ) است را خوب بشناسیم .

 

Seyed Mostafa Mostafavi, [30.04.16 21:31]

پس مبنا را باید قرآن قرار داد چرا که قران خداوند آن را تضمین کرده و مرضی طرفین هست، این می تواند منبع وحدت بین امت رسول الله شود و نه احادیث که  به قول امروزی ها حرف و حدیث در خصوص آن زیاد است و صحت و سقم آن را به راحتی نمی توان تعیین کرد. البته این در حالتی است که هدفی واقعی برای وحدت داشته باشیم وگرنه تو بِکش من بِکش خواهد شد و کار به جایی نخواهد رسید. در خصوص امت واحده که حضرت امام حسین ع هم از "امت جد" خود می گوید و دغدغه ایشان و هم دغدغه امام خمینی ره بود، اگر هدف باشد باید مسایل اولیه از جمله توحید، معاد، قرآن، نبوت را مبنا قرار داد تا بتوان در کنار هم قرار گرفت وگرنه روی مفترقات اگر بخواهیم بمانیم (از جمله مسایل تاریخی) کار به جایی نخواهیم برد و همین بُکش بُکش و تکفیر و... ادامه خواهد یافت و ....

 

Hamid, [30.04.16 21:35]

[In reply to Seyed Mostafa Mostafavi]

سید جان ممنون که اطلاعات من را می سنجی اما بنده شاگرد شما و دوستانم هستم تسلیم .

 

Hamid, [30.04.16 21:35]

[In reply to Seyed Mostafa Mostafavi]

إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا، کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی؛ أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ»یعنی ای مردم، قرآن و ولایت دو ثقل گرانبها هستند و از هم جدا شدنی نیستند و اگر زمانی جدا شدند، بدانید اسلام واقعی وجود ندارد."

 

Seyed Mostafa Mostafavi, [30.04.16 21:36]

درست حمید جان باید حق را شناخت ولی چطور، با چه میزانی، با تاریخ که در اسلام چند تاریخ عمده بیشتر نداریم که در آن بسیار محل شبهه است (مثل تاریخ بیهقیی، مسعودی و...) پس برای شناخت حق باید میزان درستی در دست داشت و این میزان نمی تواند حدیث باشد که یکی ما بگوییم در خصوص ائمه خود و یکی آنان بگویند درخصوص ائمه خود، یا بگو  بگو نهایت به کجا خواهد انجامید، باید دید در ورای این حوادث، صاحب اسلام به دنبال چی بود قاعدتا به دنبال حاکمیت نبود به دنبال انسان سازی بود و باید ما هم به جای مجادله به دنبال انسان سازی برویم

 

Seyed Mostafa Mostafavi, [30.04.16 21:40]

شکی در این نعمت ها (ثقلین) نیست ولی که چی؟ آنچه باید از این ائمه به ما برسد سخنان آنان است که درست و حسابی نرسیده است و تنها ما اکنون به بزرگداشت ایام مشغولیم (امروز شهادت، امروز جشن و...) که چی، تا کی می خواهیم به این مشغول شویم کی می خواهیم به اهداف آنان برسیم، تحمل مخالف، حقوق مخالف، امنیت مخالف، حقوق برابر حاکم و رعیت، انسانیت، مهر، خیرخواهی برای مخالف، شما به نامه مالک اشتر که از ناحیه علی ع صادر شده نگاه کنید منشور حقوق بشر است ولی چقدر این در رفتار ما حاکم است؟!! ببخشید که حمید جان خیلی اذیت کردم شما را ولی علامه فضل الله کسی نیست که او را روحانی منحرف بنامی در مورد ایشان مطالعه کن

 

Hamid, [30.04.16 21:42]

[ File : th.jpg ]

تصویر با محتوای "الحق مع علی و علی مع الحق" (قال رسول الله ص)

Seyed Mostafa Mostafavi, [30.04.16 21:43]

[In reply to Hamid]

حتما همینطور است

 

Hamid, [30.04.16 21:45]

[In reply to Seyed Mostafa Mostafavi]

استفاده کردم . ان شاءالله دوستان دیگر هم دونفر نقش موافق و مخالف را بازی کنند تا بحث های اعتقادی پویاتر شود .سپاسگزار  

 

 

+ نوشته شده در یکشنبه نوزدهم اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت 1:18 PM توسط سید مصطفی مصطفوی  | يک نظر

   

آبروی آبروداران را باید حفظ کرد، خطای پنهان شان را نباید فاش کرد

مصطفوی 23 خرداد 1395 6104 کلیک ها

شهوت بی آبرو کردن آبرو داران را باید درمان کرد، باید گذاشت تا شرمندگی از گناه پنهان تنها بین خالق و مخلوق بماند و به حکم جوانمردی، انصاف و اسلام از نشر خطای پنهان بندگان گنهکار خداوند دوری جست. 

روزنامه جوان امروز با اعلام "آبرو ریزی در سعادت آباد" و تیتر ریزتر "مردم به دنبال نام 7 بازیگر مشهور سینما که در پارتی دستگیر شده اند" مثل بسیاری از رسانه های دیگر و از جمله صدا و سیما (که مصاحبه با مسولین ارشد وزارت ارشاد را در این خصوص پخش کرد) به اشاعه گناهی پرداختند، که چند نفر هنرمند سرشناس لابد در یک محفل خصوصی و محدود مرتکب شدند؛ نمی دانم این خوی آبرو ریزی از دیگران را ما از کجا آورده ایم؟ انگار تشنه بر دایره ریختن آبروی دیگرانیم؟! آیا از حسادت به بزرگان است که ذره بین گرفته و به دنبال شان هستیم تا در حین خلافی آنان را خِفت کنیم و خطا و عیب مخفی اشان را ضبط و ثبت و منتشر و شخصیت شان را نابود کنیم؟!!

نمی دانم این چه مسلمانی است که چند نفر در یک محفل محدود گناهی کنند و یک عده هم بیایند و خبر آن را در سطح ملی انتشار دهند؟!! این کجا با روش حضرت ستار العیوب و سردمداران اسلام از جمله بنیانگذار آن پیامبر رحمت (ص) و یا تفکر و روش علوی (ع) در مواجهه با گناه و گنهکار مطابقت دارد؟!! انگار ما عقده بی آبرو کردن بزرگان سرشناس خود را داریم. خصوصا اگر از اهل شغل هایی باشند که معمولا جوامع برای شنیدن خبرهای زندگی شخصی اشان تشنه است؛ و موج سواران عرصه تبلیغات هم بر این ذائقه تشنه مردم زهر می ریزند؟!! تا هم حکم اسلام و هم انسانیت در این بین پایمال شود و زندگی و شخصیت کسانی لجن مال شود.

اما آیا آبروی مردم از خانه کعبه مهمتر نیست؟! که اگر هست چرا باید خبر یک گناه محدود به چند نفر در یک محیط محدود، که البته لابد ضرری هم نه به بیت المال مردم است و نه به وجهه کشور و انقلاب و... ندارد و حق الناسی هم در آن از بین نمی رود و تنها گناهی است بین خالق و مخلوق، که در پس پرده حجابی صورت می گیرد، اما متاسفانه در سطح ملی فاش می شود. آیا اگر فحشایی در خفا صورت گرفت، اثر و گناه افشای جمعی اش از آن فحشا و فحشا کنندگان بیشتر نیست؟!! مگر ما مسلمانی و انسانیت و بزرگواری را فراموش کرده ایم، این رسم جوانمردی است که گناهی و گنهکاری در خفا را در جمع  دیگران، این گونه فاش می کنیم و مردم را هم به یافتن نام آنان ترغیب کنیم.

در این بین چرا باید ضابطین قضایی و یا دستگاه قضایی بگذارند اخبار عملیات های این چنینی اشان در دسترس مطبوعات قرار گیرد، و در حالی که غارتگران عظیم و بین المللی بیت المال را با عباراتی مثل ب.ز و... معرفی می کنیم و تا مدت ها حتی از گفتن نام آنها هم خودداری می کنیم، هنوز پای چنین گناهکارانی به کلانتری نرسیده خبرش به فوریت در بین مردم به طور رسمی و از رسانه های رسمی پخش می شود؟!!

البته جامعه هنری هم به خاطر جایگاه مرجعی که نزد مردم دارد باید بیشتر از دیگران مراقب اعمال خود باشد تا در دام چنین بی آبرویی ها قرار نگیرد.

فاین تذهبون یا اولی الابصار

 

+ نوشته شده در شنبه هجدهم اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت 1:32 PM توسط سید مصطفی مصطفوی  | 6 نظر

دیدگاه

چون شر پدید آمد و بر دست و پای بشر بند زد، و او را به غارت و زندان ظالمانه خود برد، اندیشه نیز بعنوان راهور راه آزادگی، آفریده شد، تا فارغ از تمام بندها، در بالاترین قله های ممکن آسمانیِ آگاهی و معرفت سیر کند، و ره توشه ایی از مهر و انسانیت را فرود آورد. انسان هایی بدین نور دست یافتند، که از ذهن خود زنجیر برداشتند، تا بدون لکنت، و یا کندن از زمین، و مردن، بدین فضای روشنی والا دست یافته، و ره توشه آورند.

نظرات کاربران

- یک نظز اضافه کرد در نظام برخاسته از قیام های اعترا...
عباس عبدی @abb_abdi · Apr 28 در مساله حجاب یک نکته برجسته است. طرفداران برخورد هیچ حرفی ندار...
- یک نظز اضافه کرد در نظام برخاسته از قیام های اعترا...
باورم نمیشود زمانی برای نخبه گان پرونده سازی وحبس یابخاطر یک نظریه اعدامشان میکنید یابرای زن ودخترشا...