SJ TheDaily - шаблон joomla Форекс
ورود ثبت نام

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *
کد امنیتی *
Reload Captcha

اختلافات را کنار بگذاریم، بهترین محور وحدت قرآن است

کلیپی از طریق تلگرام حامل اظهارات مرحوم علامه سید حسین فضل الله (از رهبران بزرگ شیعیان لبنان) که در خصوص شکستن پهلوی بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) مطالبی را به شرح ذیل عنوان کرده بودند، رسید:

"مردم از شخصیت زهرا دور شدند و سرگرم مساله شکستن پهلو شدند. و این امری است که در عقل ما نمی گنجد. چرا؟! بعضی مردم می گویند: سید (علامه) به شکستن پهلوی زهرا اعتقاد ندارد، انکار این مساله از اصول دین است، دوست دارم با هم فکرمان را به کار بیندازیم، اگر به حضرت زهرا حمله کردند، نقش امام علی چیست؟ امام علی ترسو هست؟!!! شما همگی ازدواج کرده اید، اگر بر فرض کسی به همسرتان حمله کند که او را بکشد یا آسیب برساند، سر جای خود می نشینی می گویی لاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم، یا از همسرت دفاع میکنی؟! اگر دفاع نکنی مردم در مورد تو چه می گویند؟! دوما:  علی در خانه تنها نبود و جماعتی از بنی هاشم آنجا حضور داشتند حتی گفته می شود زبیر پسر عمه ی علی شمشیر به دست از خانه خارج شد، چون آنها وارد خانه نشده بودند. آیا اینها اجازه می دهند که یکی پهلوی زهرا را بشکند و یکی با شمشیر به او ضربه بزند و دیگری میخ در سینه او فرو کند، آنطور که می گویند میخ زنگ زده، آیا این معقول هست؟ فکرتان را به کار بیندازید؟ می گویند پیامبر به او (علی ع) وصیت کرده، یعنی چه پیامبر به او وصیت کرده؟ یعنی قبل از وفات (پیامبر ص) گفت:  ای علی! اگر خواستند دخترم را بکشند حرام است که از او دفاع کنی. آیا کسی که عقل داشته باشد چنین تصوری به خود راه می دهد؟ بعضی ها می گویند: به او حمله کنید که! چون پیامبر به او وصیت کرده، وصیت شده ؟؟ معقول است پیامبر بگوید اگر خواستند دختر محبوبم را بکشند از او دفاع نکن؟!! لذا من گفتم که این مساله برایم قانع کننده نیست. حتی الان مردم می گویند: سید منکر شکست پهلو هست انگار می خواهند به زور پهلویش را بشکنند. زیرا برای بسیاری گریاندن مردم مهم است؛ چطور مردم را به گریه بیاورند؟!! از این راه. حتی اگر حدیثی باشد که عقل آن را نمی پذیرد. حالا شما از من شنیدید عقل هایتان را به کار بیندازید، اگر برای شما چنین چیزی اتفاق بیفتد آیا می پسندید؟!! پس چطوری برای حضرت علی می پسندید؟!!"  

در این خصوص مذاکره ایی تلگرامی با دوستی داشتم که به شرح ذیل آید :

 Seyed Mostafa Mostafavi, [30.04.16 20:57]

[In reply to Javid]

سلام این صحبت از ناحیه علامه انجام شده وجعلی نیست و علامه بعد از این صحبت مورد هجوم واقع شد و به ایشان اهانت هم شد.

 

Hamid, [30.04.16 21:02]

[In reply to Seyed Mostafa Mostafavi]

سلام سید جان اگر صحت داشته باشد وا مصیبتا برای این روحانیت منحرف که با پول امام زمان عجل الله و تعالی فرجه الشریف به جنگ با اهل بیت صلوات الله علیهم می پردازند. اگر دوستان روایاتی دارند در این خصوص استفاده می کنیم . حضرت زهرا سلام الله علیها حجت خداوند بر اهل بیت سلام الله علیهم هستند .

 

Seyed Mostafa Mostafavi, [30.04.16 21:04]

عزیز برادر اگر یک نفر بگوید یک واقعه تاریخی در محل رخداد آن شک وجود دارد این جنگ با امام زمان نمی شود؟!! همانطور که علامه فضل الله هم می گویند این نه فروع دین است و نه اصول دین برادر عزیز من

 

Hamid, [30.04.16 21:04]

سلام حاج اکبر آقا اگر صلاح می دانید مستفیض فرمائید. باتشکر

 

Hamid, [30.04.16 21:09]

[In reply to Seyed Mostafa Mostafavi]

سید جان قران می فرمایید :   (( و ما ینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی"))

 

Seyed Mostafa Mostafavi, [30.04.16 21:11]

آنچه به نظر من در بین ما شیعیان گم شده است هدف و آمال و آرزوهای ائمه اطهار است، ما را به تاریخی مشغول کرده اند که حتی از بسیاری از مسایل مهم آن مطلع نیستیم شیعه اصلا کتاب تاریخی  ندارد و تنها در خصوص عاشورا کتاب هایی بعدا نوشته شده که آن هم بیشتر زبان حال است نه تاریخ، پس زیاد نباید در تاریخ غرق شد باید در ایده ائمه غور کرد نه مسایل آنها، این به وحدت ما را نزدیک می کند و آرزوهای انها را هم براورده خواهد کرد

 

Hamid, [30.04.16 21:11]

حضرت رسوالله صلی الله علیه و آله در جاهای مختلف قاتلین حضرت زهراء سلام الله علیها را نام برده و از اتفاقات آینده اصحاب را متوجه نموده .

 

Seyed Mostafa Mostafavi, [30.04.16 21:14]

اگر بپذیریم که آن حضرت از آینده خبر داشته و شرایط آینده را طوری رقم نزده که به اینجا منتهی نشود در حکمت ایشان شک ایجاد می کنیم، در خصوص احادیث زیاد نمی شود تکیه کرد زیرا جماعت غلو در شیعه (و البته در اهل سنت) زیاد بودند و حدیث زیاد خلق کرده اند و  کتب حدیث هم به این امر اذعان دارد که سره از ناسره جدا نیست

 

Hamid, [30.04.16 21:17]

[In reply to Seyed Mostafa Mostafavi]

اما خداوند در مورد حضرت رسول می فرمایند هرچه بگوید وحی است . و در ایه تطهیر 14 معصوم را از تمام خطاها و اشتباهات مصون دانسته است .

 

Seyed Mostafa Mostafavi, [30.04.16 21:17]

ما حتی در تاریخ شهادت امام رضا ع که خود ولیعهد خلیفه وقت بوده و در دربار مامون عباسی به شهادت رسید هم توافق نداریم چه برسد به ائمه دیگر که از تاریخ نگاران به دور بودند. امام رضا در مقابل دید تاریخ نگاران دربار عباسی به شهادت می رسد ولی حتی در تاریخ شهادت او دو سه روایت را عزادار می شویم و در مورد حضرت زهرا س اکنون دو دهه عزاداریم و برخی قصد دارند آن را به سه چهار دهه هم افزایش دهند زیرا حتی در تاریخ رحلت ایشان هم اتفاق نظر وجود ندارد

 

Seyed Mostafa Mostafavi, [30.04.16 21:18]

بله هرچه پیامبر بفرمایند عین وحی است و اگر حدیث ایشان درست به ما رسیده باشد باید بر چشم نهاد ولی تاریخ حدیث سازی را خود می دانید که یک نفر مثلا دویست هزار حدیث جعل کرد و....

 

Hamid, [30.04.16 21:23]

بنظرم  اگر مبنی را کتب اربعه یا حتی اصول و فروع کافی قرار دهیم که به تائید مستقیم امام زمان(عج) رسیده و در زمان نواب امام (عج) نگاشته شده است. می توانیم در روزهای آینده از این کتابها خیلی از اصول اساسی دین را با هم تبادل نظر نمائیم .

 

Seyed Mostafa Mostafavi, [30.04.16 21:25]

در عین حال اگر حدیث را مبنا قرار دهیم و آن را همسان وحی قرار دهیم رقیب هم مثل ما احادیث زیادی دارد که از جمله آن حکم ارتداد کسانی است که بر خلفا و صحابه رسول الله چپ نگاه کنند و آن وقت ما هستیم که ضرر خواهیم کرد رقیب هم کم حدیث هایی از این دست ندارد

 

Hamid, [30.04.16 21:30]

[In reply to Seyed Mostafa Mostafavi]

ما رقیب نداریم . بین حق و باطل راه میانه ای وجود ندارد. ما اگر برابر فرمایش حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام حق را بشناسیم و هر چیزی را با آن بسنجیم از هیچ حکمی نمی ترسیم حتی ارتداد. اما ... اما (آذری) بشرط اینکه حق ( که علی علیه السلام ) است را خوب بشناسیم .

 

Seyed Mostafa Mostafavi, [30.04.16 21:31]

پس مبنا را باید قرآن قرار داد چرا که قران خداوند آن را تضمین کرده و مرضی طرفین هست، این می تواند منبع وحدت بین امت رسول الله شود و نه احادیث که  به قول امروزی ها حرف و حدیث در خصوص آن زیاد است و صحت و سقم آن را به راحتی نمی توان تعیین کرد. البته این در حالتی است که هدفی واقعی برای وحدت داشته باشیم وگرنه تو بِکش من بِکش خواهد شد و کار به جایی نخواهد رسید. در خصوص امت واحده که حضرت امام حسین ع هم از "امت جد" خود می گوید و دغدغه ایشان و هم دغدغه امام خمینی ره بود، اگر هدف باشد باید مسایل اولیه از جمله توحید، معاد، قرآن، نبوت را مبنا قرار داد تا بتوان در کنار هم قرار گرفت وگرنه روی مفترقات اگر بخواهیم بمانیم (از جمله مسایل تاریخی) کار به جایی نخواهیم برد و همین بُکش بُکش و تکفیر و... ادامه خواهد یافت و ....

 

Hamid, [30.04.16 21:35]

[In reply to Seyed Mostafa Mostafavi]

سید جان ممنون که اطلاعات من را می سنجی اما بنده شاگرد شما و دوستانم هستم تسلیم .

 

Hamid, [30.04.16 21:35]

[In reply to Seyed Mostafa Mostafavi]

إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا، کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی؛ أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ»یعنی ای مردم، قرآن و ولایت دو ثقل گرانبها هستند و از هم جدا شدنی نیستند و اگر زمانی جدا شدند، بدانید اسلام واقعی وجود ندارد."

 

Seyed Mostafa Mostafavi, [30.04.16 21:36]

درست حمید جان باید حق را شناخت ولی چطور، با چه میزانی، با تاریخ که در اسلام چند تاریخ عمده بیشتر نداریم که در آن بسیار محل شبهه است (مثل تاریخ بیهقیی، مسعودی و...) پس برای شناخت حق باید میزان درستی در دست داشت و این میزان نمی تواند حدیث باشد که یکی ما بگوییم در خصوص ائمه خود و یکی آنان بگویند درخصوص ائمه خود، یا بگو  بگو نهایت به کجا خواهد انجامید، باید دید در ورای این حوادث، صاحب اسلام به دنبال چی بود قاعدتا به دنبال حاکمیت نبود به دنبال انسان سازی بود و باید ما هم به جای مجادله به دنبال انسان سازی برویم

 

Seyed Mostafa Mostafavi, [30.04.16 21:40]

شکی در این نعمت ها (ثقلین) نیست ولی که چی؟ آنچه باید از این ائمه به ما برسد سخنان آنان است که درست و حسابی نرسیده است و تنها ما اکنون به بزرگداشت ایام مشغولیم (امروز شهادت، امروز جشن و...) که چی، تا کی می خواهیم به این مشغول شویم کی می خواهیم به اهداف آنان برسیم، تحمل مخالف، حقوق مخالف، امنیت مخالف، حقوق برابر حاکم و رعیت، انسانیت، مهر، خیرخواهی برای مخالف، شما به نامه مالک اشتر که از ناحیه علی ع صادر شده نگاه کنید منشور حقوق بشر است ولی چقدر این در رفتار ما حاکم است؟!! ببخشید که حمید جان خیلی اذیت کردم شما را ولی علامه فضل الله کسی نیست که او را روحانی منحرف بنامی در مورد ایشان مطالعه کن

 

Hamid, [30.04.16 21:42]

[ File : th.jpg ]

تصویر با محتوای "الحق مع علی و علی مع الحق" (قال رسول الله ص)

Seyed Mostafa Mostafavi, [30.04.16 21:43]

[In reply to Hamid]

حتما همینطور است

 

Hamid, [30.04.16 21:45]

[In reply to Seyed Mostafa Mostafavi]

استفاده کردم . ان شاءالله دوستان دیگر هم دونفر نقش موافق و مخالف را بازی کنند تا بحث های اعتقادی پویاتر شود .سپاسگزار  

 

 

+ نوشته شده در یکشنبه نوزدهم اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت 1:18 PM توسط سید مصطفی مصطفوی  | يک نظر

   

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟

دیدگاه من

ارتباطات انسانی شاید از بهترین شاخص های انسانیت انسان است که تبلور ان در رویارویی تفکر و تبادل احساسات با دیگران حاصل می شود امروزه فن آوری های جدید به کمک انسان آمده و شرایطی را فراهم نموده است که بتوان سریعتر و وسیعتر با هم در ارتباط باشیم، در همین راستا است که خواستم با داشتن وبلاکی من هم به خیل استقاده کنندگان از این سیستم پیوسته و از ان بهره مند شوم.