همه آماده تغییرند پس بهار حتمی و آمدنی است (2)

 این روزها می توان انتظار برای تغییررا در چهره تمام ایرانیان و بلکه تمام مردم حوزه تمدنی ایران دید. آنان انتظار و پیش بینی لحظه ای را دارند که باید بیاید و برایشان چهره ای نو به ارمغان آورد. روزگار سخت زمستان را بزداید و بهار سبز و زیبایی را به ظهور رساند. اگر چه سختی زمستان چهره از بسیاری دوستی ها و دشمنی ها در ایام سختی به نمایش گذاشت و همه دیدند که در دوره سخت چه کسی است که فریاد رس است و چه کسی نیست، ولی زمستان با همه سختی اش هم نعمت است و هم زجر. انگار چهره واقعی زندگی این دنیا را به نمایش می گذارد که توامانی است از رنج و لذت مداوم.

ولی با همه تفاسیر زمستان سرد و تاریک با روزهای کوتاه و شب های طولانی اش در حال کشیدن آخرین نفس هاست تا جریان تلخ رود سردش را به نسلی سبز و بهاری بسپارد و دنیایی از زیبایی از پس سختی بیافریند و باز چهره ما را با رخ زیبا و سبز خود بنوازند. امید ایرانیان برای حلول سبزی بهار از پس قلع و قمع زمستانه و پاییز و طوفان های تند و برگ زیزش؛ باز چهره می گشاید و امید را در دل دردمندان و سختی کشیدگان این دوره طولانی، تازه و تازه تر می کند. اگر چه این روزها نعره های مستانه ای از سردی و بازگشت دوباره زمستان شنیده می شود ولی او خود می داند که این آخرین تلاش هاست و برف سردش باید به باران احیا کننده و سبز کننده ای مبدل گردد که شکوفه ها با خود به ارمغان آورد و برگ هایی نو برویاند، که آنان در خود میوه های تنوع و تکثر را داشته و برای هر کام و هر ذائقه ای نوازشی در خود داشته باشند و تنوع خلق خدا و تنوع ذائقه ها را پاسخی در خور دهند.

اگرچه غنچه های نو شکفته و زود به ظهور رسیده ای در پساپس این سردی و آخرین حرکت باد زمستانه قربانی خواهند شد و شاید در لحظات حلول بهار سبز هم قربانی هایی را از نسل بهار بگیرد، ولی بهار حتما آمدنی است و این یقینی بودن آمدنش هست که در اوج سردی زمستان و در این آخرین روزهای عمر آن، مردم بی توجه به در اوج بودن سردی، سراپا حرکت و خروشند تا آمادگی یابند و فصل رویش را در آغوش گیرند و فصل ریزش را به دور افکنند. این است رسم طبیعت، که خداوند سمبلی از وعده خود برای تغییر در حال بشر قرار داد تا انسان بفهمد که اگر چه زمستان خود را قدرتمند و حاکم جلوه می دهد و سرمایش مغز استخوان می سوزاند، لیکن بهاری زیبا و دلنشین می تواند در پس آن باشد. اگر خود در این فصل سرد، بهاری نمی تواند بسازد این دست یدالهی (عج) است که از آستین قوانین طبیعت خداوندی بیرون خواهد آمد و تغییر را حاصل خواهد نمود.
پس با غرور به خلیفه الهی بودن خود و به امید فصل بهار، به استقبال عید سعید نوروز می رویم تا خستگی دوره ای سخت از چهره زدوده و همگام با طبیعت، بهار را در آغوش گیریم و نو شویم.
پیشاپیش بهارتان مبارک و خرم باد. 

 

 

+ نوشته شده در یکشنبه بیستم اسفند ۱۳۹۱ ساعت 10:51 شماره پست: 257

 

 

 

You have no rights to post comments

دیدگاه

چون شر پدید آمد و بر دست و پای بشر بند زد، و او را به غارت و زندان ظالمانه خود برد، اندیشه نیز بعنوان راهور راه آزادگی، آفریده شد، تا فارغ از تمام بندها، در بالاترین قله های ممکن آسمانیِ آگاهی و معرفت سیر کند، و ره توشه ایی از مهر و انسانیت را فرود آورد. انسان هایی بدین نور دست یافتند، که از ذهن خود زنجیر برداشتند، تا بدون لکنت، و یا کندن از زمین، و مردن، بدین فضای روشنی والا دست یافته، و ره توشه آورند.