وصيت نامه شهيد زين العابدين غريبی، شاهرود – گرمن

شهيد زين العابدين غريبی فرزند مرحوم حاج اسماعیل، متولد 1343 که در تاریخ 15/02/1365 در سانحه هوایی به شهادت رسیدند، پیکر این شهید در مزار شهدای روستای گرمن مدفون می باشد، در وصیت نامه بجای مانده از این شهید بزرگوار، ایشان دغدغه های ذهنی و فضایی را که در آن سیر می کرده اند را این چنین به تصویر کشیده و از خود به جای گذشته اند :  

 

"خدايا! تو مي‌داني كه هدفم جز رضاي تو نيست. چيزي جز پاسداري از قرآن كريم و دين بر حق تو، اسلام و لبيك گفتن به نداي هل من ناصر… رهبر انقلاب اسلامي را در نظر ندارم. پروردگارا! حال كه در اين راه قدم گذاشته‌ام، ياري‌ام نما تا بتوانم دِين خود را به خون شهدا ادا نمايم. امت ايران! از شما مي‌خواهم امام را دعا كنيد و در نماز جمعه شركت نماييد! پدر و مادر عزيزم! از شما مي‌خواهم مرا ببخشيد، گرچه وظيفه‌ام را در مورد شما به خوبي انجام نداده‌ام. خانواده‌ام! از شما مي‌خواهم بعد از شنيدن خبر شهادتم گريه و زاري نكنيد تا به دشمنان بفهمانيد كه در واژه شهادت، كلمه معنا ندارد. افتخار كنيد كه فرزندي داشتيد كه در راه خدا از دست داده‌ايد. در ضمن تقاضا دارم برايم يك سال نماز و روزه‌ي قضا به جاي آوريد و دعا كنيد تا خداوند متعال از گناهانم درگذرد."

You have no rights to post comments

دیدگاه

چون شر پدید آمد و بر دست و پای بشر بند زد، و او را به غارت و زندان ظالمانه خود برد، اندیشه نیز بعنوان راهور راه آزادگی، آفریده شد، تا فارغ از تمام بندها، در بالاترین قله های ممکن آسمانیِ آگاهی و معرفت سیر کند، و ره توشه ایی از مهر و انسانیت را فرود آورد. انسان هایی بدین نور دست یافتند، که از ذهن خود زنجیر برداشتند، تا بدون لکنت، و یا کندن از زمین، و مردن، بدین فضای روشنی والا دست یافته، و ره توشه آورند.