روز جهانی محیط زیست
  •  

15 خرداد 1401
Author :  

با این حجم خسارتی که بشر به طبیعت تحمیل می کند

دنیا در آینده محل مناسبی برای زیست نخواهد بود

به اشتراک بگذارید

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظرات (1)

Rated 0 out of 5 based on 0 voters
This comment was minimized by the moderator on the site

رهنمودهای رئیسی درباره آلودگی هوا؛
صد رحمت به توهم احمدی‌نژاد!

محمدحسین روانبخش
سال ۱۳۸۹ در اوج قدرت احمدی‌نژاد، خبر رسید که دولت می‌خواهد برای مقابله با آلودگی گسترده هوای تهران با هواپیماهای سم‌پاش مزارع، تهران را آب‌پاشی کند و آلودگی را کم کند. این طرح اگرچه بیشتر به شوخی می‌مانست اما به مرحله اجرا هم رسید تا دولت به چشم خود ببیند که حجم جوی که بالای سر مساحت ۷۵۰ کیلومتر مربعی تهران است، چندین میلیون هواپیمای آب‌پاش می‌خواهد.

دولت وقت چندی هم عنوان کرد که با ایجاد «باد مصنوعی» می‌خواهد هوا را پاکیزه کند اما همانوقت یکی از کارشناسان دانشگاهی محیط زیست به صراحت گفت که «اقداماتی از این دست مانند ایجاد باد مصنوعی یا آب‌پاشی هوا برای کاهش آلودگی بیشتر جنبه تخیلی دارد تا علمی»!

حالا چرا یاد توهم‌ها و تلاش‌های تخیلی دولت احمدی‌نژاد افتادم؟
دیروز در خبرها خواندم که بالاخره بعد از دوهفته آلودگی شدید اکثر شهرهای بزرگ کشور، تازه ابراهیم رئیسی زحمت کشیده و گفته است: «همه دستگاه‌ها موظفند با عمل به وظایف مصرح قانونی به نحوی عمل کنند که آثار اجرایی عملکرد آنها در کاهش آلودگی هوا به صورت مستمر برای مردم ملموس باشد.»

این حرف‌های کلی و رهنمودهای بی‌فایده، آن هم در زمانی که اکثر صاحب‌نظران معتقدند بخش اعظم آلودگی ناشی از مازوت سوزاندن در کارخانه‌های صنعتی و مصرف بنزین تولید شده در پتروشیمی‌هاست، نشان می‌دهد که دولت نه تنها نمی‌خواهد دست از این کارها بردارد، بلکه حتی در حد طرح‌های تخیلی احمدی‌نژاد هم نمی‌تواند طرحی بدهد!

واقعا هیچ وقت تصور نمی‌کردم دولتی سرکار بیاید که رفتارش باعث شود به این نتیجه برسیم که صدرحمت به دولت احمدی‌نژاد که لااقل طرح‌هایی تخیلی داشت و حرف‌هایی نشدنی می‌زد تا نشان دهد به فکر پیدا گردن راه‌حلی برای آلودگی هوا و مرگ تدریجی شهروندان هست؛ این دولت که در همان حد هم تلاش و توانایی ندارد.

بی‌جهت نیست که در مجلس، تلقین میت می‌خوانند: اسمع افهم..‌.
@Sahamnewsorg

هنوز نظری ثبت نشده است

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ثبت نظر به عنوان مهمان.
Rate this post:
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟

دیدگاه

چون شر پدید آمد و بر دست و پای بشر بند زد، و او را به غارت و زندان ظالمانه خود برد، اندیشه نیز بعنوان راهور راه آزادگی، آفریده شد، تا فارغ از تمام بندها، در بالاترین قله های ممکن آسمانیِ آگاهی و معرفت سیر کند، و ره توشه ایی از مهر و انسانیت را فرود آورد. انسان هایی بدین نور دست یافتند، که از ذهن خود زنجیر برداشتند، تا بدون لکنت، و یا کندن از زمین، و مردن، بدین فضای روشنی والا دست یافته، و ره توشه آورند.

نظرات کاربران

- یک نظز اضافه کرد در حجاب، یک عدم تفاهم ملت با قدرت...
چمران از صیاد می‌گوید ح‌سین ق‌دیانی: خوش به حال سوپرانقلابی‌ها که می‌توانند بین دکتر مصطفی و بی‌جمهو...
- یک نظز اضافه کرد در بازی با دکمه های آغاز مجدد جنگ...
در برخی معابر و خیابان‌های برخی شهرهای ایران به وضوح صدای جیغ دختران و زنان به گوش می‌رسد. تو گویی ن...