مطالب نویسنده

نه "حکومت اسلامی" نه "جمهوری ایرانی" افراط و تفریط ممنوع

مصطفوی 20 خرداد 1395 1756 کلیک ها

این روزها وقتی در سخنان مسولین و برخی روحانیون وابسته به جناح های سیاسی کشور توجه می کنی بارها و بارها به اصطلاح " حکومت اسلامی"  به جای "جمهوری اسلامی" بر می خوری که تعمدا و غیر تعمدی بیان می شود و این در حالی است که برخی نیز از "جمهوری ایرانی" به جای جمهوری اسلامی صحبت می کنند که این یک افراط و تفریط اشتباه است که باعث می شود از خط امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) که بنیانگذار و تئوریسین این انقلاب عظیم بودند و معتقد به "جمهوری اسلامی"  نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر بودند جدا شده و از آن دور می شویم و این یک انحراف خواهد بود. پس نه "حکومت اسلامی" و نه "جمهوری ایرانی" فقط "جمهوری اسلامی ایران" تا انشا الله مهدی موعود (عج) تشریف بیاورند و در اختلافات امت محمدی (ص) و علوی (ع) قضاوت کنند. 

 

+ نوشته شده در سه شنبه بیست و یکم تیر ۱۳۹۰ ساعت 15:7 شماره پست: 94

ماه رحمت و ماه قرآن و ماه خدا آمد

مصطفوی 20 خرداد 1395 1826 کلیک ها

ماه رمضان که از مقدمه ماه های پر برکت رجب و شعبان برخوردار است آمد تا باز عبادت به اوج خود برسد و باز زمینه ای بشود تا مسلمانان خودی نشان دهند و تغییراتی که در طول یک سال گذشته داشته اند را به منصه ظهور برسانند و مشخص کنند چه مقدار به انحراف و یا در مسیر خداوند حرکت کرده اند این ماه انگار هنگامه امتحان گیری است و مومنین باید دوباره امتحان پس دهند در این ماه حوادث تلخ و شیرین وجود دارد و قطعا شب قدر در آن قرار دارد و تولد سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی که سیرت و صورت به نبی مکرم اسلام (ص) بسیار شبیه بوده است در این ماه قدم به عرصه حیات مبارکشان (ع) نهادند و ضربت خوردن عدالت توسط تحجر نیز در این ماه است که یاد آور دشمنان داخلی است که ضربات مهمی به اسلام می زنند آنان که به اصطلاح امروز از خواص بودند و ضرباتی مهلک به پیکره اسلام زندند که معاویه دشمن رو در رو نتوانست بزند. خلاصه این ماه ماه مهمی است که امیدواریم از آن سربلند بیرون بیاییم. حلول ماه رمضان بر همه مسلمانان جهان مبارک باد.

+ نوشته شده در دوشنبه دهم مرداد ۱۳۹۰ ساعت 11:56 شماره پست: 96

امروز دوم ماه رمضان است یا روز اول آن

مصطفوی 20 خرداد 1395 1735 کلیک ها

شروع و پایان ماه رمضان هر سال حاشیه هایی دارد که انسان را به تفکر فرو می برد طبق فتوای مراجع معظم شروع و پایان ماه رمضان با روئیت هلال ماه جدید قمری آغاز و یا پایان می یابد که معمولا این قید شرعی باعث شده که دانشمندان نجوم روزی را و رعایت کنندگان وجه شرعی مساله روز دیگری را شروع ماه قمری اعلام نمایند امسال هم چنین شد و طبق قوانین و محاسبات نجومی روز ۱۰ مرداد اول ماه مبارک بود و به محاسبه شرعی آن امروز ۱۱ مرداد روز اول ماه مبارک رمضان اعلام گردید و به قول مهندس تیم استهلال به لحاظ نجومی روز دهم مرداد روز اول ماه رمضان بوده و ۱۹ دقیقه مقارنه ماه و خورشید که طلوع ماه جدید قمری است صورت گرفته ولی با چشم آنها قادر به روئیت آن نشده اند لذا به لحاظ شرعی روز یازدهم مرداد روز اول ماه رمضان خواهد بود یعنی با این حساب دو ماه رمضان خواهیم داشت یکی رمضان شرعی و یکی رمضان نجومی ولی حرف خداوند در لزوم روزه ماه رمضان است یعنی به محض این که شما از حلول ماه جدید قمری مطمین شدید روزه بر شما از طرف خداوند واجب می شود ولی  قید مراجع معظم مبنی بر روئیت هلال ماه کار علمای نجوم را بی اثر کرده و کار تعیین ماه قمری را به عهده چشم های ما گذاشته است امیدوارم روزی جهان اسلام به این نتیجه وحدت بخش برسد که کار تعیین این لحظه نجومی را که ماه جدید آغاز می شود را به اهل آن یعنی کسانی که نجوم خوانده اند و قادرند میلیون ها سال آینده را با روابط ریاضی و نجومی پیش بینی کرده و موقعیت کواکب را پیشاپیش و یا در ازمنه گذشته در زمان خاص تعیین نمایند. بسپاریم و با دادن کار تعیین زمان آغاز و پایان ماه قمری به علمای متخصص نجوم در این عرصه دعوای مسلمانان بر موضوع استهلال تمام شده و این بحث از جامعه مسلمین کاملا رخت خواهد بر بست و نکته ای از نکات افتراق از بین ما رخت بر خواهد بست.

اما ماه رمضان و روزه داری در آن :

 خدایا اعمالی که بر ما تکلیف نموده ای را برای ثوابش انجام نمی دهم زیرا معتقدم که آوردن متاعی ناچیز برای فروش به نزد بزرگان کاری خبط و اشتباه است و باید این ناچیز را تنها پیش کش کرد. اگر که مقبول افتد باید کلاه را بالا انداخت و شاد شد و حتی به نظرم این جسارت است که ما اطاعت ناچیز و با هزار مشکل دار و نقصان دار خود را برای فروش و گرفتن ثواب به خدمت حق تعالی ارایه دهیم که در نگاه اول اگر انصاف به خرج دهیم باید حق تعالی اگر بزرگی نکند آن را دور انداختنی ارزیابی کرده  و این یک مردودی خواهد بود و بهره ای که نداشته یک نمره منفی هم غیر مستقیم تلقی خواهد شد لذا انتظار ثواب نباید داشت و باید هنگام عرضه گفت متاعی ناچیز و ناقص و با هزار مشکل دارم ولی به بزرگی ات آنرا بپذیر و رسوایم نکن ای خالق بخشنده و ستار من. 

+ نوشته شده در سه شنبه یازدهم مرداد ۱۳۹۰ ساعت 8:53 شماره پست: 97

مرگ خدیجه (س) دردی جانکاه بر پیکر محمد (ص)

مصطفوی 20 خرداد 1395 4689 کلیک ها

این روزها سالروز وفات ام المومنین حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیه) می باشد که فقدان این شیرزن تاریخ اسلام برای حضرتش (ص) آنچنان جانکاه بود آن سال "عام الاحزان" نام نهادند. البته از دست دادن همسرشان با از دست دادن حامی دیگرش حضرت ابوطالب (ع) همراه شد و این چنین سال اندوه را برای قلب مبارک پیامبر (ص) رقم زد.

این علاقه پیامبر ص به همسرش ناشی از چند عامل بود اول این که خدیجه س تمام ثروت و محبت و عشق خود را نثار نبی مکرم اسلام کرد و از او بود که کوثر حقیقت را خداوند به پیامبر ص نصیب کرد و در سخت ترین شرایط که پیامبر در شهر خود و در مکه گذراند ایشان را همراهی موثر نمودند و لذا عشق و محبت محمد امین (ص) به این زن شاخص آنقدر بود که با وجود ایشان هرگز زن دیگری اختیار نکرد و بعد از مرگ خدیجه است که پیامبر ص به دلایل گوناگون زنان متعدد اختیار کردند و هرگز حتی با وجود ان زنان ایشان از یاد خدیجه س تا پایان عمرش ابایی نداشت به صورتی که ام المومنین عایشه همواره به این علاقه پیامبر نسبت به خدیجه س رشک برده و حسادت می ورزیده است.

برای همین است که وقتی می خواهیم نظر پیامبر گرامی اسلام را به خود جلب کرده و دعایی داشته باشیم می توانیم پیامبر ص را به اولین همسرش ام المومنین خدیجه کبرا س قسم بدهیم که به ما هم نظری داشته باشد و امیدوار باشیم از این روزنه می توانیم نظر ایشان را به خود جلب نماییم.

از انجا که به قول امروزی ها بعضی قبیله ای به مسایل نگاه می کنند انگار اکثریت مسلمانان بر خلاف میل و رقبت خود پیامبر اکرم ص به همسرانس- بعضی دیگر از امهات مومنین را مهم جلو داده اند ولی به گواهی تاریخ و حتی کسانی که به این زن شریف نجات یافته حسادت داشتند هیچ کدام از همسران نبی مکرم اسلام (ص) نزد ایشان گرامی تر از خدیجه کبرا س نبوده اند و این علاقه زبان زد بوده است.

خداوندا به عشق و علاقه و محبت بین این زوج بهشتی ات (دورود خداوند بر آنان باد) ما را در این ماه رمضان مشمول محبت خود قرار ده همانگونه که آنان را سعادتمند فرمودی جلوه هایی از نور سعادت دنیوی و اخروی را بر ما بتابان و لذت هدایت به راه راست و مستقیم خودت را بر ما بچشان.

خداوندا به علاقه ای که این زوج (ص) و ثمره ازدواجشان (س) داری فرزندان ما را از مومنین به خودت قرار ده - امین رب العالمین

 

 

+ نوشته شده در چهارشنبه نوزدهم مرداد ۱۳۹۰ ساعت 18:38 شماره پست: 98

 

دیدگاه

چون شر پدید آمد و بر دست و پای بشر بند زد، و او را به غارت و زندان ظالمانه خود برد، اندیشه نیز بعنوان راهور راه آزادگی، آفریده شد، تا فارغ از تمام بندها، در بالاترین قله های ممکن آسمانیِ آگاهی و معرفت سیر کند، و ره توشه ایی از مهر و انسانیت را فرود آورد. انسان هایی بدین نور دست یافتند، که از ذهن خود زنجیر برداشتند، تا بدون لکنت، و یا کندن از زمین، و مردن، بدین فضای روشنی والا دست یافته، و ره توشه آورند.