SJ TheDaily - шаблон joomla Форекс

  

ورود ثبت نام

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *
کد امنیتی *
Reload Captcha
آنچه من می گویم ببین و بگو ولا غیر
آذر 25, 1397 12

توتالیتر، تمامیت خواهی مطلق در رهبری

in سخن این و آن by سید مصطفی مصطفوی
مقدمه من: خیلی جالب است که دیکتاتور ترین سیستم های حکومتی، مدعی ترین در رابطه با حقوق مردم هستند و بیشترین حقوق را از مردم سلب می کنند، جالب است که موسولینی نظام فاشیسم خود را جایگزین مناسب نظام های متکی بر مردم سالاری و دمکرات می دانست؛ او و هیتلر هر دو از تئوری سوسیالیسم که باز یکی از تئوری های مردم گرا می باشد، استفاده کردند. کسانی که بیشترین شعار را به نفع مردم می دهند و مردم در چنگال این نظامات قدرت تکان خوردن بدون اذن آنان را ندارند، و ساختار حاکمیت نیز طوری برنامه ریزی می شود که منویات دل رهبران، مهمترین برنامه کاری کارکنان حاکمیت باشد. و این مردم هستند که باید خود را با خواست رهبر چنین نظام هایی هماهنگ کنند و حاکمیت اصلا لزومی به رصد و پیگیری خواست مردم نمی بیند، و در بیشتر موارد درست عکس خواست مردم تصمیم گیری و عمل می کند. در حالی که تمام رسانه های کنترل شده و در خدمت نظام هستند، همه خود را موظف می بینند گوش به دهان دهان پیشوا، جنبیدن هایش را هم گزارش کنند، و در جهت منویات دل رهبر حرکت خود را تنظیم نمایند، همین رسانه ها مهمترین خواسته های اعلام شده مردمی نیز نادیده گرفته و…
آذر 25, 1397 41

فمینیسم چیست و فمینیست ها چه می گویند

in سخن این و آن by سید مصطفی مصطفوی
وجه مشترک تفاسیر مختلف جنبش های فمینیستی این است که زنان به دلیل جنسیت شان گرفتار تبعیض شده اند. و لذا لازم است برای تغییر این وضع اقدام شود. اصلی ترین سوالات فمینیسم برای فلسفه سیاسی و علوم اجتماعی در این سه قالب شکل گرفته است : الف) مردان چگونه مسلط شدند ب) چرا این سلطه پذیرفته شد ج) نتایج این سلطه چیست. مفروض اصلی آنان این است که مردان بر زنان به اشکال مختلف تسلط پیدا کردند و فمینیست ها آنرا شکل یافته و نه امر وجودی می دانند. فمینیسم جنسیت را محور تفکر و رفتار قرار داده است. افلاطون برابری زن و مرد پاسدار را می پذیرد؛ اما در جایی دیگر حکم می دهد که مردان بزدل و ترسو که زندگی را با بیدادگری سپری کرده اند، در زندگی بعدی خود در قالب زنان در می آیند. ارسطو نیز زن را در مرتبه مرد قرار نمی دهد و زن را زیر دست و مرد (رییس خانواده)، ولی حاکم بر بردگان و خدمتکاران بر می شمارد. در خلال عصر روشنگری و سپس انقلاب فرانسه بود که مناسبات زن و مرد مورد سوال قرار گرفت، مری آستل (1666-1731) نخستین فمینیست انگلیسی بود که از محافظه کاران و طرفداران سلطنت بود، وابستگی عاطفی به مردان، حتی ازدواج را توصیه…
چهره های شاخص مکتب فکری فرانکفورت
آذر 24, 1397 35

چهره های یهودی مکتب فرانکفورت، میراث مارکسیسم

in سخن این و آن by سید مصطفی مصطفوی
مقدمه من : نمی دانم چه سرّی در دین یهود و مردان این دین الهی نهفته است، که این ناچیز مردان در تعداد، بزرگ مردانی بسیار زیاد موفق در علم، تحقیق، صنعت، ثروت، سیاست، اقتصاد، فرهنگ و... داشته و دارند، که دنیای علم و انسانیت را فارغ از منفی و یا مثبت بودن حرکت تاریخی اشان تکان محکمی داده اند، از مخترعین و نظریه پردازان در علوم تجربی گرفته (اسحاق نیوتن و...)، تا دنیای پر تلاطم علوم انسانی به خصوص فلسفه و روانشناسی (فروید، یونگ، فروم و...) که آنان در پایه گذاری و توسعه آن نقش اساسی داشته اند. مکتب فرانکفورت نیز مشتی از خروار و هسته ایی از متفکرین اکثرا یهودی است، که در آلمان بعد از جنگ جهانی اول شکل گرفتند و با نظریه پردازی و تحقیق علمی مستمر خود، راهی نو را در گشودن دروازه های تفکری جدید و خارج شدن از صفر و صد تفکرهای وقت از جمله مارکسیسم گشودند. برای من این قوم تاریخی چند هزار ساله، که حداقل جناب موسی و عیسی مستقیم برای آنان اعزام شده اند، [1]سوالات بسیاری را بر می انگیزد، آنان آنقدر در تاریخ تحول الهیاتی بشر مهم و تاثیر گذار بوده اند که توانسته اند نظر خداوند را به سوی خود مکرر جلب کرده…
مارکسیسم مکتبی انقلابی
آذر 21, 1397 55

مارکسیسم چیست و مارکسیست ها چه می گویند

in سخن این و آن by سید مصطفی مصطفوی
شعارهای زیبا و نجات بخش مردم، عام و مستضعف پسند چپ سوسیالیستی - کمونیستی، گاهی انسان را اغوا می کند، که شاید این راه نجاتی برای بشر در بند و اسیر این و آن باشد، ولی عملکرد سوسیالیسم، مارکسیسم و به خصوص کمونیست ها و آنچه که در جوامع آنان به عمل در آمده است، انسان را به وحشت و حیرت می اندازد، که چطور مدعیان یک مکتب رهایی بخش، به این حجم از ظلم منتهی شدند، و مکتب فکری این قشر از متفکرین وقتی به عمل در آمد، چنین دیکتاتوری خشن، بیرحم، سلطه جو، ظالم و اسارت بار را رقم زد، که اندیشه و انسان در آن له شدند. اندیشه چپ مارکسیسم به صورت تئوری مثل بسیاری دیگر از اندیشه های مدعی رهابخشی بشر، زیباست، ولی در عمل که در می آید غول استبداد، استثمار، خشونت، کشتار، زندان و... را به ظهوری آشکار می رساند. لذا به نظر من هر مکتبی را باید در انتهایش سنجید که آیا به آزادی اندیشه بیان و اعطای حق تعیین سرنوشت برای انسان منجر می شود یا نمی شود، که اگر نشود باید بوسید و به کناری نهاد حتی اگر شعارهایی زیبا داشته باشد. زیرا که قلاده های ایدئولوژیک، اقتصادی و یا سیاسی - اجتماعی را برای بشر آماده کرده و دست های آهنین…
خورشید تابناک
آذر 21, 1397 53 1

ای خوش ترین نگاه به من، ای نور تابناک

in سخنی به نظم و نثر by سید مصطفی مصطفوی
ای خوش ترین نگاه به من، ای نور تابناک سلام بر تو ای آفتاب عالمتاب هر روزم تابیدنت را عاشقم، به رخشیدنت مدهوش با من بمان ای گل روشن ضمیرم، ای ماه به نورت، سخت محتاجم و گرمایت مدهوش غروبت را لطف می بینم، ناشی از عشق طلوعت بهنگام صبحگاهان، مراست، زندگی بخش هزاران سال اجدادم به لطفت مفتخر بودند و اکنون شاملم من، و هم بسیار شادم، و هم خوش ای خوش ترین نگاه به من، ای نور تابناک آمدنت خوش است، و رفتنت خوشتر ز خوش ما را پناه گرم خود گیر ای مامن دل های سرد ای گرم ترین سلام، تو سرد ترین کلام مباش ما را به دیدنت به صبح، امید می فزاید، مرهمی باش بر دل های ناتوان و مستمند و ریش صبحگاهان پرندگان بعشق تو سُرایند غروب بر بال پرندگان، به هنگام بازگشت نیز ترانه باش من مستمند نورم، و تو خود تمام نوری ما را به نور خویش گرم ساز، و بسازِ مان بَشّاش آنگاه که تو ز آسمان عشقم فرود آیی دیگر ما را زندگی تمام است، و نبیند خوش سروده شده در تاریخ 20 آذر 1397 
ز شرش شعله ها می سوزد، هر دم در آتش
آذر 18, 1397 34

ز شرش شعله ها می سوزد، هر دم در آتش

in سخنی به نظم و نثر by سید مصطفی مصطفوی
این صبح، تا به کی طلوع نکند، در نگاه تو من منتظر بهارم، و بهاری نیست مرا ای بهار دل! کجاست نفسگاه سبز تو من بی زمستان، بهار را می طلبم ای صبح بی تبسم سردم، کجاست کام تو صبرم تمام، عمرم به پایان رسید، از غم تو ای رستخیز بهار، کجاست سبزباران، روی تو گویا که سبزی، به چهره سرخ ما نیامده، ای سرخ روی زیبا مثال من، آمدم در پی تو ما را به صبح سبز بهاری، وعده می دهی این صبح، تا به کی طلوع نکند، در نگاه تو ما خوش خوشک سوی آخر، روانه ایم ای برگ های زندگی، تا به کی، بی سبزی تو من نرمی علف های بهاری را…
آذر برفی تهران امروز 16 آذر 1397
آذر 16, 1397 64 2

دیدی که به بادی خزان شدیم

in سخنی به نظم و نثر by سید مصطفی مصطفوی
دیدی که به بادی خزان شدیم شقایق! لب بند و برو تو زین قلب بیخیال که تو گریان ز رفتن، و من گریان به ماندنم شقایق ای گل لطیف صبحگاه بهاری من به رفتنت، کنون به کنارم، و من هم رفتنی شدم خروش سهمگین رفتنت، مرا نیز رفتنی کرد، نشسته ام به داغت، ای گل بی مثال بهاری ام می روم تا که نشینم به داغ رفتن تو، بهار شادی من! دیدی که به باد کوچکی خزان شدیم؟!‎ سروده شده در شنبه 14 مهر1397 بارش های این فصل، ما را زنده کرد، و باز "خداست که زنده می کند و می میراند" عکس های ذیل در 16 آذر 1397 از دامنه کوه توچال هنگام…
خلیج گرگان - آشوراده
آذر 11, 1397 56

سر و تن وا نهادم، پشت درب عاشقی

in سخنی به نظم و نثر by سید مصطفی مصطفوی
سر و تن وا نهادم، پشت درب عاشقی چون پای نهادم، من بدین وادی عشق سر و تن وا نهادم، پشت درب عاشقی وادی عشق را نه جای پای باشد، و نه تن دل تو بسپار و روان شو ز پی دلدار، در این عاشقی روح خود بسپار، در مهد جمالش سیر کن روح و دل با هم گرفتارش شدند، در عاشقی اینک اکنون من شدم تنها و غمگین از فراق روح و جانم غرقه گشتند، از این عاشقی خوب رویان این چنین مستند، و مستت می کنند مست ها، مستی نهادند، و شدند در عاشقی سلطه می، خاصان را به زنجیرش کشد خاصان دیوانه وار، مستند، در زنجیر عشق و عاشقی می بنوشید و مست…

انسان کجا و خدا کجا، ما کجا و او کجا، جای خود را بدانیم

انسان اگرچه از روح و خصوصیات خداوندی بهره دارد، لیکن شاید از ضعیف ترین موجودات است و در عین قدرت ضعیف ترین است. از طرفی او قادر است جهانی را نابود کند لیکن حتی به پشه ای نا توان است و مشهور است که مغرور ترین های او (نمرود ) که ادعای خدایی می کرد را پشه ای از پای دراورد. شاید بتوان گفت که یکی از امتحان های بشر همین سو استفاده او از قدرت محدودی است که خداوند به او درهنگام خلقت عطا کرده است. گاها  کسانی را مشاهده می کنیم که حتی از زیر دستان کمی هم  برخوردارند ولی چنان برخورد می کنند که انگار سلطانی عالم در اختیار انان است. ولی کسانی هم در جهان هستند "که سلطانی عالم را طفیل عشق می بینند". و با اگاهی به موقعیت خود دست به طغیان نمی زنند. خود محوری از دیگر خصوصیاتی است که خداوند صرفا به خود اختصاص داده است و بشر را به صواب نزدیک است که از این خصوصیت دوری کند زیرا خداوند است که به واقع محور جهان هستی است و برازنده اوست که خود را به این صفت بداند و این خصوصیت برای بشر مناسب و در خور نیست.
غرور نیز از خصوصیات خاص خداوند است و برای بشر مناسب نیست که به این صفت خود را بیارایند. بعضی را می توان دید که خود را محور می بینند و دیگران را پیرامون و حاضرند همه را فدای خود کنند و چنان غرور انان را احاطه کرده است که کوچکترین را برای خود نمی توانند تحمل کنند
  لیکن برای دیگران حتی بردگی را هم می توانند تحمیل کرده و خم به ابروی خود نیاورند و از این وضعیت لذت هم ببرند. این است که خداوند در کمینگاه انان است که انان را به جایشان بنشاند و مرصاد انان نیز در پیش است و گفته می شود که خداوند انان را نخواهد بخشید .  تا انجا خداوند به این امر حساس است که در قران اورده است که در زمین با تکبر راه نروید. می بینیم که راه رفتن با غرور را خداوند بر نمی تابد چه برسد به این که با غرور با بندگان خدا برخورد کرد.
این نوع انسان ها افکار، اعتقادات و... خود را اصل دانسته و نوع دیگرش را که به دیگران تعلق دارد را انحراف می پندارند
  و چنانچه دست انان براید قدرت و فرصتی یابند به نابودی انچه با انان زاویه دارد هم اقدام می کنند و از نابودی دیگران خوشحال می شوند ولی اگر به شیوه ائمه اطهار نگاه کنیم انان حتی از نابودی دشمنان خود نیز دچار شعف و خوشحالی نمی شدند و تا زمانی که امکان داشت از رویارویی با انان هم خود داری می کردند و به خود اجازه نمی دادند که حتی انان را از حقوقشان (که در دست ائمه بود) محروم نمایند. نمونه بارز این شیوه را علی (ع)  می توان مثال زد که حتی خوارجی را که سپاه تشکیل داده بودند را تا لحظه ای که دست به شمشیر نبرده بودند از حقوق بیت المال هم محروم نکرد و بر کشته های جنگ جمل  گریه کرد و فضایل انان را هم یاد اور شد. ما باید جای خود را در این نظام خلفت بدانیم و خود را در جایگاه خالق قرار ندهیم.

 دهلی نو -  یکشنبه 19 نوامبر 2008 

+ نوشته شده در یکشنبه بیست و ششم آبان ۱۳۸۷ ساعت 18:52 شماره پست: 16

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
Rate this post:
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟

دیدگاه من

ارتباطات انسانی شاید از بهترین شاخص های انسانیت ما انسان هاست، که تبلور آن در رویارویی تفکر و تبادل احساسات با دیگران حاصل می شود، امروزه فن آوری های جدید به کمک انسان آمده و شرایطی را فراهم نموده است که بتوان سریعتر و وسیعتر با هم در ارتباط باشیم، نوشته هایم در این سایت، سیاه مشق هایی است که در کلنجار با دل به نوشته در آمده و لزوما درست و یا نادرست نیست.

"آخرین خبر رویتر"